ارائه ۵۷۷ طرح فناورانه در نمایشگاه نوآوری و فناوری تبریز

رئیس ستاد اجرایی یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی گفت: ۷۹۱ طرح فناورانه به دبیرخانه این نمایشگاه از سراسر کشور ارسال شد که از این میان ۵۷۷ طرح آماده ارائه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تبریز است.

آقای کریملو در نشست خبری برگزاری نمایشگاه نوآوری و فناوری تبریز با اشاره به اینکه تعداد طرح‌های امسال در مقایسه با دوره دهم این نمایشگاه ۱۱۲ مورد بیشتر شده است گفت: در این دوره ۲۰ درصد طرح‌ها از سایر استان‌های کشور حضور دارند.

وی با تاکید بر اینکه پیش بینی شده بود حدود یک هزار طرح در این دوره ارائه شود اظهار کرد: با توجه به شرکت ۳۶۶ طرح در بخش نمایشگاهی رینوفست مجموع طرح‌های قابل نمایش در این دوره به ۹۴۳ طرح رسید که به عدد پیش بینی شده نزدیک است.

رئیس ستاد اجرایی یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی با عنوان این مطلب که همزمان با برگزاری این نمایشگاه ۱۱۰ طرح نیز به دبیرخانه جشنواره ربع رشیدی ارسال شد افزود: از این تعداد پس از سه دوره داوری ۱۶ طرح برای ارائه در نمایشگاه انتخاب شد.

آقای کریملو تعداد طرح‌های ارسال شده به این جشنواره را در سال گذشته ۶۳ مورد اعلام کرد و گفت: امسال با وجود ایجاد امکان حضور طرح‌های بین المللی در این جشنواره و اعلام آمادگی کشور‌های ترکیه، ارمنستان، پاکستان و قزاقستان، فقط ۲ طرح از ترکیه موفق به شرکت در این جشنواره شدند.

وی با اشاره به نمایشگاه رینوفست (فستیوال دانش آموزی) یادآور شد: این نمایشگاه برای نخستین بار با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش و پرورش در کنار یازدهمین دوره نمایشگاه رینوتکس برگزار می‌شود که برای شرکت در آن یک هزار و ۱۱۷ طرح ثبت نام کرده بودند.

رئیس ستاد اجرایی یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی با بیان اینکه در بخش مسابقات نمایشگاه رینوفست نیز ۶ هزار و ۳۵ طرح شرکت کرده است گفت: در مجموع هفت هزار و ۱۵۲ طرح دانش آموزی در نمایشگاه و مسابقات آن حضور دارند.

کریملو تعداد طرح‌های نهایی راه یافته به بخش مسابقات رینوفست را هم پس از سه دوره داوری ۸۴۹ مورد اعلام کرد و افزود: در مجموع یک هزار و ۲۰۰ دانش آموز در این دوره از مسابقات ثبت نام کردند.

وی اظهار کرد: علاوه بر این نمایشگاه رویداد گویش تجربه‌ها برای نخستین بار با حضور هشت نفر از سرشناسان حوزه صنعت و نوآوری و فناوری به منظور ارائه تجربه هایشان برای شرکت کنندگان در این رویداد روز چهارشنبه این هفته از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در محل هتل شهریار برگزار می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تجلیل از سه فعال دوره‌های قبلی این نمایشگاه و برگزاری اولین رویداد ملی جمپا (جایزه ملی فناوری ایران ربع رشیدی) را از دیگر برنامه‌های جنبی این دوره نمایشگاه رینوتکس اعلام کرد.

کریملو با اشاره به تدارک ۴۱ رویداد تخصصی طی امسال ادامه داد: تعدادی از این رویداد‌ها برگزار شده و تعدادی نیز در طول برگزاری یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی انجام خواهد شد.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز گفت: یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) از ۱۴ تا ۱۷ آذرماه با حضور فناوران، مبتکران و مخترعان در سالن‌های امیرکبیر، پروین اعتصامی و آذربایجان محل دائمی نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می‌شود.

آقای ماهوتی با تاکید بر حمایت از طرح‌های ارایه شده در این دوره برای تجاری سازی افزود: علاقمندان برای بازدید می‌توانند از ساعت ۱۳ تا ۱۹ به نمایشگاه بین المللی تبریز مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: نمایشگاه کسب و کار نیز در این نمایشگاه دایر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.