لزوم تغییر ریل اقتصادی استان به سمت دانش بنیان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: مهمترین هدف سند آمایش سرزمین استان تغییر ریل اقتصادی به اقتصاد دانش محور است.

مجید دهقانی‌زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: مهمترین هدف سند آمایش سرزمین استان تغیر ریل اقتصادی از اقتصاد منبع محور به اقتصاد دانش محور است و در این راستا یکی از مهمترین و اصلی‌ترین محور‌های برنامه عملیاتی یزدِ نوین محور اقتصاد دانش‌بنیان است. 

او افزود: این محور تلاش می‌کند با ارتقای زیرساخت‌های حوزه علم و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، برگزاری رویداد‌های مرتبط، توسعه نهاد‌های مکمل کسب و کار‌های دانش‌بنیان، توسعه اقتصاد دیجیتال، راه‌اندازی و توسعه شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطر پذیر تخصصی (CVC)، راه‌اندازی مراکز نوآوری و نفوذ دانش و فناوری در صنایع موجود، سهم اقتصاد دانش‌بنیان را از تولید ناخالص داخلی (GPD) افزایش دهد. 

دهقانی‌زاده با ابراز خرسندی از کیفیت برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان و نمایشگاه فناوری اطلاعات یزد (کامیتکس)، اظهار داشت: مشارکت قابل توجه بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی استان، نشان دهنده عزم جدی دولت سیزدهم در ایجاد فضای مناسب و نیز جلب مشارکت همه عناصر زیست بوم فناوری و نوآوری برای این مهم است که منجر به تسریع در اجرای برنامه تحولی یزدِ نوین می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.