فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: در ۹ ماهه امسال، ۶۵۳ قلم اشیا از قاچاقچیان اشیای تاریخی کشف شده است.

بهزاد حجابی فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: در ۹ ماهه امسال ۶۵۳ قلم اشیا از قاچاقچیان اشیای تاریخی کشف شده که از این تعداد ۶۹ قلم در شهرستان سلماس، ۴۴ قلم در شهرستان سردشت و ۵۴۰ قلم توسط گمرک بازرگان از قاچاقچیان و سوداگران اشیای تاریخی در عملیات مشترک با نیروی انتظامی کشف شده است.

وی با اشاره به اهم اقدامات و عملکرد ۹ ماهه یگان حفاظت میراث فرهنگی استان، افزود: در این مدت ۳ هزار و ۵۹۸ مورد سرکشی از تپه‌ها و بافت تاریخی انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

حجابی در ادامه گفت: امسال ۱۷ باند حفاری غیرمجاز در استان منهدم و در این زمینه ۷۱ پرونده قضایی تشکیل شده که منجر به دستگیری ۴۹ نفر شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در ۹ ماهه امسال ۱۲ مورد فلزیاب نیز کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

حجابی همچنین از فعالسازی ۳۰۱ مورد مشارکت‌های اجتماعی خبرداد و افزود: ۳۰ هزار و ۸۵۱ مورد انتظام بخشی گردشگران در ۹ ماهه امسال انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.