تیم درمانی بیمارستان رازی رشت در رخدادی نادر توانست بدون عمل جراحی، یک قاشق ۱۸ سانتیمتری را از معده بیمار ۴۲ ساله خارج کند.

مردی ۴۲ ساله با این شکایت که قاشق فلزی غذاخوری را قورت داده، به مرکز آموزشی درمانی رازی رشت مراجعه کرد و با تشخیص وجود جسم خارجی در دستگاه گوارش، بستری شد.

دکتر افشین شفقی، فوق تخصص گوارش و کبد و مسئول تیم درمان این بیمار با اعلام این خبر گفت: تیم درمانی فوق تخصصی گوارش و کبد مرکز آموزشی درمانی رازی رشت در رخدادی نادر توانست بدون عمل جراحی و آسیب به دستگاه گوارش و تنفسی، قاشق غذاخوری را از معده این بیمار خارج کند.

او با بیان اینکه طول این قاشق فلزی، ۱۸ سانتیمتر بود که به دیواره معده فشار وارد می‌کرد، افزود: خروج این قاشق با کمک آندوسکوپی با موفقیت و در زمان کوتاهی انجام شده است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به شیوه‌های خاص به کار گرفته شده در خارج کردن قاشق از معده این بیمار نیز اشاره و تصریح کرد: این جسم خارجی چون طول بلندی داشت و فلزی سخت و انعطاف‌ناپذیر بود، خروجش از حلق به راحتی امکان‌پذیر نبود و با مانور‌های خاص و با تغییر وضعیت دادن بیمار خارج شد.

به گفته پزشک معالج، در حال حاضر حال عمومی بیمار خوب است و خارج کردن قاشق در این فرد عارضه‌ای نداده است و به‌زودی مرخص می‌شود.

خارج کردن قاشق غذاخوری از معده بیمار گیلانی بدون عمل جراحی

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب‌دا)، خارج کردن جسم خارجی نظیر قاشق پیشتر تنها با عمل جراحی میسر بود و تاکنون گزارش‌های معدودی از خروج جسم خارجی با این ابعاد و مشخصات از معده بیمار گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.