فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی گفت: ۲۶۲ قطعه سکه تاریخی متعلق به دوره های ساسانی و اسلامی کشف شد.

سرهنگ مهدی رحیمیان فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی اعلام کرد: برابر گزارش واصله موثق مردمی مبنی بر نگهداری سکه‌های تاریخی توسط یکی از ساکنین شهرستان اراک، ضمن هماهنگی با مرجع قضایی و با همکاری کلانتری ۱۴ به محل اعزام شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی اضافه کرد: در بازرسی به عمل آمده از منزل متهم، تعداد ۲۶۲ قطعه سکه با اصالت و با ارزش کشف شد.

رحیمیان افزود: تمامی سکه‌های مذکور با نظر کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منسوب به دوره‌های اسلامی و ساسانی و سایر دوره‌ها است و متهم بعد از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شد.

وی بیان کرد: حفاظت از آثار تاریخی، جلوگیری از تجاوز به حریم این آثار و همکاری موثر با یگان‌های تابعه فرماندهی انتظامی استان برای برخورد با متخلفان و مجرمین این حوزه، به صورت مستمر در دستور کار یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی قرار دارد.

بیش از ۲ هزار اثر تاریخی، سیاحتی، مذهبی و فرهنگی در استان شناسایی شده که ۸۸۲ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت ملی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
این سکه ها به کشورها خارجی میفروشند
Iran (Islamic Republic of)
ادیب
۱۰:۵۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
این سکه ها الان کجا هست کجا میره از کجا معلوم ۳۰۰ تا نبوده چرا هز شخصی که سکه ها را نگهداری می‌کرد گزارشی نمیزارید تعداد دقیق را اون باید بگه در ضمن این سکه از اجدادی بهش رسیده حفاری نکرده پس قانون بیخودی هست که اموال شخصی به نفع دولت مصادره بشه به چه جرمی
پدر من خیلی بیشتر از این سکه ها دار که نسل به نسل بهشون رسیده مگه داشتن ارث تخلف هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
ببخشید کجا الان این سکها رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
کجا رفت