رئیس مرکز بهداشت شهرستان یزد گفت: امسال ۱۰۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در شهرستان یزد پلمب شده است.

سید علی اکبر موسوی ندوشن رئیس مرکز بهداشت شهرستان یزد گفت: طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ در شهرستان یزد همزمان با سراسر کشور از پانزدهم اسفند آغاز و تا بیست و پنجم فروردین با بازرسی‌های کارشناسان بهداشت محیط ادامه دارد.

او افزود: طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ با طرح تشدید بازرسی‌های بهداشتی ماه رمضان یکسان شده است که در مجموع، هدف، تشدید بازدید‌ها و نظارت‌های بهداشتی از کلیه اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، نماز خانه ها، مراکز حساس و مراکز اقامتی و .. است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان یزد تصریح کرد: بازدید و نظارت‌های کارشناسان بهداشت محیط در قالب ۱۷ تیم در این ایام انجام می‌شود و همچنین بازرسی‌های مشترک با ادارات مرتبط در برنامه کشیک‌های نوروزی در نظر گرفته شده است.

موسوی ندوشن خاطر نشان کرد: تعداد کل واحد‌های مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی شهرستان یزد بیش از ۱۵ هزار واحد است که از ابتدای سال تاکنون ۵۵ هزار و ۶۰۰ بازدید انجام شده، و ۲ هزار و ۳۱۰ اخطار کتبی صادر، تعداد ۹۶۰ واحد به مراجع قضایی معرفی و ۱۰۱ واحد متخلف پلمب شده اند.

او ادامه داد: سامانه پاسخگویی به شکایات مردمی ۱۹۰ به صورت شبانه روزی، آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در زمینه بهداشت مواد غذایی، آب شرب و هرگونه تخلف بهداشتی، درمانی و دارویی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار