دیده‌بان حقوق بشر خواستار تحریم رژیم صهیونیستی شد

دیده‌بان حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به دلیل اجرا نکردن احکام دادگاه لاهه باید تحریم شود.

دیده‌بان حقوق بشر امروز یکشنبه از جامعه بین‌المللی خواست تا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی به دلیل عدم تبعیت از دستور دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر اتخاذ اقدامات پیشگیرانه در نوار غزه برای جلوگیری از «نسل‌کشی» اعمال کند.

براساس گزارش آناتولی، این سازمان از طریق حساب کاربری خود در پلتفرم «X» اعلام کرد: کشور‌ها باید تحریم‌های هدفمند و تحریم تسلیحاتی اسرائیل را اعمال کنند تا از دستور دیوان بین‌المللی دادگستری تبعیت کنند.

این سازمان تایید کرد که تل آویو  از دستورات دادگاه تبعیت و برای ارائه کمک‌ها و خدمات اولیه به فلسطینیان در نوار غزه تلاش نکرد.  این درحالی است که در پایان ژانویه گذشته، دادگاه بین‌المللی دادگستری لاهه از رژیم صهیونیستی خواست تا تمام اقدامات را برای جلوگیری از هرگونه اقدامی که می‌تواند نسل‌کشی تلقی شود، اتخاذ کند.

همچنین از این رژیم خواست تا اطمینان حاصل کند که ارتش صهیونیستی هیچ گونه اقدام نسل کشی انجام نمی‌دهد و از هرگونه اظهارنظر عمومی که می‌تواند باعث تحریک نسل کشی در غزه شود، جلوگیری کند. اما نه رژیم صهیونیستی و نه ارتش اشغالگر این رژیم حکم دادگاه بین المللی را اجرا نکردند و به جنایت علیه مردم غزه ادامه دادند.

در ۲۹ دسامبر، آفریقای جنوبی شکایتی را به دیوان دادگستری بین‌المللی تسلیم و رژیم صهیونیستی را به ارتکاب  جنایت نسل کشی  در نوار غزه متهم کرد. دادگاه نیز براساس مدارک ارائه شد علیه این رژیم حکم صادر کرد.

از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته است که ده‌ها هزار قربانی غیرنظامی، که بیشتر آنها کودک و زن هستند، بر جای گذاشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار