خوشاب با ۳۶.۵ میلی‌متر بیشترین بارندگی غرب خراسان را داشت

رییس اداره هواشناسی سبزوار گفت: شهرستان خوشاب با ۳۶.۵ میلی‌متر بارندگی در چهار روز اخیر، بیشترین بارش را در بین ۶ شهرستان غربی خراسان رضوی به ثبت رسانده است.

رضا صبوری گفت: در این بازه زمانی که تا ساعت ۹ صبح امروز جمع بندی شده است، جوین با ۱۷.۶ میلی متر، ششتمد ۱۶.۲، جغتای ۱۴.۶، سبزوار ۱۳.۵ و داورزن با ۶ میلی متر در رده های بعدی قرار داشته اند.

وی افزود: در همین بازه زمانی، در میان ۳۶ ایستگاه باران‌سنجی غرب خراسان رضوی «شهرستانک» جغتای با ۴۴ میلی‌متر، بیشترین بارندگی را داشته است و پس از آن «جلمبادان" جوین با ۳۸ میلی‌متر، «کرّاب» سبزوار با ۳۷.۵ و «گودآسیا» از توابع بخش مرکزی با ۳۵ میلی‌متر در رده های بعدی قرار دارند.

وی اضافه کرد: منطقه «کلاته مزینان» در شهرستان داورزن با ثبت تنها ۲.۵ میلی‌متر بارش، کمترین میزان بارندگی چها روز گذشته را در بین ایستگاه های باران سنجی غرب خراسان داشته است.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با تاکید بر معتبر بودن هشدار نارنجی صادر شده این اداره در ۲۴ ساعت آینده، نسبت به خطر ایجاد سیل و جاری شدن رواناب در برخی از مناطق استان هشدار داد.

بنابر اعلام این اداره کل از ظهر امروز تا فردا (یکشنبه) با تقویت سامانه بارشی، این استان شاهد بارش های رگباری همراه با رعد و برق و در نواحی مستعد همراه با بارش تگرگ و وزش باد شدید خواهد بود.

هواشناسی توصیه کرد تا مردم از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها، صعود به ارتفاعات، عملیات کوهنوردی و ورود به مناطق ییلاقی و گردشگری استان و سفرهای غیرضروری پرهیز کنند تا دچار خسارت جانی و مالی نشوند.

برچسب ها: بارش باران ، رواناب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار