بزرگترین پروژه‌های غیرسازه‌ آبی در استان یزد

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد، از پروژه‌های مهم غیرسازه‌ای آبی استان یزد در دولت سیزدهم خبر داد.

جواد محجوبی مدیرعامل مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد،  با اشاره به آغاز به کار بازار آب استان یزد در دشت یزد - اردکان در اسفند ماه سال گذشته گفت: بازار آب یکی از راهکار‌های مهم برای مدیریت عرضه و تقاضا و تأمین آب برای متقاضیان از محل بهره‌وری و کاهش اتلاف مصرف بهره‌برداران است.

وی هدف از راه اندازی بازار در استان را کاهش تنش آبی بخش کشاورزی، تولید و صنعتی، ارتقا بهره وری آب، کمک به احیا و تعادل بخشی سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از بازار غیررسمی آب دانست. 

رشد چشمگیر اقدامات حفاظتی 

محجوبی به اقدامات حفاظتی شرکت در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: رشد تجهیز کنتور‌های هوشمند چاه‌های کشاورزی از ۸۱ درصد به ۹۵ درصد و رشد کنتور هوشمند چاه‌های صنعتی از ۲۳ درصد به ۸۵ درصد از دستاورد‌های دولت سیزدهم است.

کسب رتبه برتر ایجاد رودخانه‌ها 
 
رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد ابراز کرد: مطالعات تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌ها به طول ۱۸۹ کیلومتر از رودخانه‌های استان انجام شده است.
محجوبی با اشاره به لایروبی ۸۰ کیومتری رودخانه‌های استان در دولت شهید خدمت گفت: انجام عملیات لایروبی رودخانه‌های استان باعث کاهش خطر و مدیریت سیل در استان یزد شد. 

محیط زیست و کیفیت منابع آب دغدغه‌های مهم 

رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد همچنین اظهارداشت: ۸۰ واحد آلاینده شناسایی و اقدامات سازمانی و فراسازمانی جهت رفع آلودگی انجام شد. 
محجوبی با اشاره به پایش کیفیت ۱۰۰ منبع آب شرب در سطح استان، خاطر نشان کرد: جهت آگاهی و اطلاع رسانی از آلودگی منابع آب بروشور‌های مختلفی در این زمینه چاپ و توزیع شده است. 

رتبه برتر استان یزد در اجرای پروژه‌های بهره وری

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد همچنین گفت: از سال ۱۴۰۰ و همزمان با شروع دولت مردمی سیزدهم، اجرای پروژه ارتقاء بهره وری این شرکت با جدیت آغاز شد. 
 
یزد پیشرو در اجرای بازتخصیص آب صنایع با آب‌های غیرمتعارف

محجوبی در ادامه ابراز کرد: در استان یزد و به استناد بند ع تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، ۳۱ صنعت باید از آب غیرمتعارف استفاده کنند. بسیاری از این صنایع مشمول باید تا پایان شهریور سال ۱۴۰۴ از آب غیر متعارف استفاده نمایند. 
محجوبی در پایان با اشاره به اینکه کلیه این اقدامات در دوران ریاست شهید خدمت انجام شده است، شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه را پاداش یک عمر خدمت خالصانه برای نظام دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار