معرفی کتاب؛

چطور با داغ مرگ یک عزیز کنار بیاییم؟

کتاب «آن سوگ» با قلم یازده نویسنده شامل یازده روایت برای مواجهه آدم با سوگ یک عزیز است.

کتاب «آن سوگ» به دبیری مکرمه شوشتری و تیم نویسندگی یازده نفره شامل یازده روایت در مواجهه با سوگ است، که چاپ اول آن سال ۱۴۰۲ از سوی انتشارات مهرستان منتشر شده است.

«امروز یا فردا زندگی جایی تکه‌ای از وجود ما را می‌کند و در خودش دفن می‌کند. بخشی از وجود ما در زمان و مکانی متوقف می‌شود، آن هم برای همیشه. از آن دم، در غم فرو می‌رویم و تمام پیکرِ ترک خورده‌مان درد می‌کشد. از همان لحظه سوگوار می‌شویم و به سوگ آن بخش از وجودمان می‌نشینیم، که دیگر نیست.

آن سوگ، روایتِ واقعی آدم‌هایی است، که داغ عزیز دیده‌اند و سوگوار شده؛ اما زیر آوار سوگ خاموش نمانده‌اند؛ بلکه تلاش کردند سوگ را بپذیرند و با این حقیقت زندگی کنار بیایند. نویسندگان این مجموعه روایت می‌کنند که چگونه سایه سنگین سوگ را از سر گذرانده‌اند».

از سر فصل‌های کتاب «آن سوگ» می‌توان به دست‌نوشته‌ها نمی‌سوزند از فاطمه سادات موسوی، استخوانی که جای نبودنش درد می‌کند به قلم احسان قائدی، خداحافظی با داغ بر دل نشسته از عاطفه پورمحمد، مسافران به قلم مکرمه شوشتری، پیش از سوگ از سمیه سیدیان، ما از غم‌هایمان بزرگ‌تریم به قلم مجید بسطامی، خاستگاه و بازگشت از مرجان صادقی، گذشته در گذشته به قلم زهرا صالحی‌زاده، کفش کوچک از مصطفی سلیمانی، مسافر شهر ابد به قلم محمد امیری هنزایی و در تاریکی دالان از نفیسه نصیران اشاره کرد.

برچسب ها: سوگ ، مرگ ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
واقعا به همچین کتابی نیاز داشتم به نظرم همه باید یه جوری با داغ مرگ کنار بیایم خیلی سخته کنار اومدن همش تو مغزم میگم چرا چرا چرا این هلیکوپتر سقوط کرد
آخرین اخبار