وزارت بهداشت غزه:

شمار شهدای غزه از ۳۶ هزار نفر عبور کرد

در پی حمله شبانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در نزدیکی رفح شمار شهدا از ابتدای جنگ افزایش یافته و به بیش از ۳۶ هزار نفر رسید.

وزارت بهداشت غزه که تحت مدیریت حماس است، امروز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که شمار شهدا در نوار غزه از زمان آغاز درگیری با اسرائیل از ۳۶ هزار نفر فراتر رفته است. 

بر اساس برآورد‌های این وزارتخانه، در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶ نفر در نتیجه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند و تعداد کل شهدا به ۳۶۰۵۰ نفر رسید.

گفته می‌شود از آغاز درگیری‌ها در ۷ اکتبر ۸۱۰۲۶ نفر نیز مجروح شده اند که ۳۸۳ نفر در جریان حملات بامداد امروز زخمی شده اند. 

در پی حمله شبانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به ارودگاه آوارگان در نزدیکی رفح که از سوی ارتش صهیونیستی به عنوان مکان امن اعلام شده بود، تاکنون براساس آمار اعلام شده حداقل ۵۰ تن که بیشتر آنان زن و کودک بودند، به شهادت رسیده اند. این حمله یک روز پس از آن اتفاق افتاد که دادگاه بین‌المللی لاهه از رژیم صهیونیستی خواست حمله به رفح را متوقف کند.

منابع محلی و شاهدان عینی گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حدود ۸ بمب که حجم جنایت را نشان می‌دهد و احتمالا از بمب‌های ۲ هزار پوندی آمریکا استفاده شده است، به سمت چادر‌های آوارگان شلیک کردند و افراد داخل چادر‌ها که بیشتر آنها کودک و زن بودند در آتش سوختند. 

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
یا حضرت مهدی بیا
آخرین اخبار