خانه دار شدن ۱۰ هزار خانواده قمی در طرح جوانی جمعیت

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی قم گفت:۱۰هزار خانواده واجد شرایط طرح جوانی جمعیت در سایت‌های نهضت ملی مسکن پرنیان و اسلام‌آباد قنوات، صاحب‌خانه خواهند شد.

حسن اسحاق، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم روز جمعه با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت، گفت: تاکنون ۵ هزار و ۲۱۰ خانواده در دفاتر پیشخوان تشکیل پرونده داده‌اند و ۷ هزار و ۲۱۱ پلاک مسکونی نیز تخصیص‌یافته و ۲ هزار و ۵۲۵ قرارداد نیز تحویل متقاضیان شده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اینکه ۱۰ هزار خانواده در استان قم مشمول دریافت زمین رایگان طرح جوانی جمعیت می‌شوند، ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی طبق مواد ۳ و ۴ قانون حمایت از جوانی جمعیت باید نسبت به تامین زمین برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر اقدامات لازم را انجام بدهد.

اسحاق، گفت: در قالب این قانون خانواده‌هایی که فرزند سوم آنها بعد از شهریورماه سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده باشند یا دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال باشند از امتیاز واگذاری زمین رایگان برخوردار می‌شوند.

وی عنوان کرد: قانون حمایت از جوانی جمعیت از طرح‌های مهمی است که دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف در آن دارای رسالت‌های اجرایی هستند که بخشی از این وظایف در حوزه اداره کل راه و شهرسازی تعریف شده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، بیان داشت: اولویت واگذاری پلاک‌های مسکونی بر اساس زمان ثبت‌نام متقاضیان از سال ۱۴۰۰ به بعد بر اساس فرایند قرعه‌کشی صورت می‌گیرد.

اسحاق، افزود: تمامی ۱۰ هزار خانواده واجد شرایط طرح جوانی جمعیت در سایت‌های نهضت ملی مسکن پرنیان و اسلام‌آباد قنوات، صاحب‌خانه خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار