مبارزه علیه آفت سن گندم به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار رسید

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی حفظ نباتات گفت: بنابر آمار تاکنون در سطح ۲ میلیون و ۴۰۰ هزارهکتار مبارزه علیه سن مادر و پوره در ۲۸ استان کشور صورت گرفته است.

سعید معین در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار تاکنون در سطح ۲ میلیون و ۴۰۰ هزارهکتار مبارزه علیه سن مادر و پوره در ۲۸ استان کشور صورت گرفته است.

به گفته او، برآورد‌ها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه سن مادر و پوره به ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار برسد که در صورت تحقق نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰۰ هزارهکتار افزایش خواهد داشت.

معین با بیان اینکه مشکلی در تامین سموم مورد نیاز برای مبارزه با آفات نداریم، افزود: با توجه به گرمای هوا به کشاورزان توصیه می‌شود که ظرف مدت ۲۴ ساعت پس از توصیه کارشناسان نسبت به مبارزه اقدام کنند.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات ادامه داد: بنابر آمار در سطح یک میلیون و ۹۷۰ هزارهکتار مبارزه علیه سن مادر انجام شده و اکنون مبارزه علیه سن مادر به اتمام رسیده و تنها مبارزه علیه پوره تا پایان تیرماه در حال انجام است.

او با بیان اینکه ۲ تا ۵ درصد سطح مبارزه در دنیا با استفاده از روش‌های غیرشمیایی است، گفت: کشورماهم همانند دیگر کشور‌ها روش‌های مبارزه را بکارگرفته تا خسارت به حداقل برساند. همچنین در شرایط کنونی ۲۰ درصد سموم سبد مصرفی پرخطر و مابقی کم خطر و متوسط خطر است.

خبرنگار: آزاده محبی

برچسب ها: آفت سن گندم ، سن پوره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار