اوپک پلاس کاهش تولید نفت را تمدید کرد

در حالی که کاهش داوطلبانه تولید نفت در ماه ژوئن (ماه جاری) منقضی می‌شد، وزرای اوپک پلاس با تمدید آن تا سه ماه دیگر موافقت کردند.

منابع مطلع می‌گویند کشور‌های عضو اوپک پلاس با تمدید کاهش شدید تولید نفت خود در سال ۲۰۲۴ موافقت کردند و افزون بر آن، در حال مذاکره برای ادامه این کاهش‌ها در سال ۲۰۲۵ هستند. 

به گزارش رویترز، اعضای اوپک پلاس در حال حاضر از کاهش ۵.۸۷ میلیون بشکه‌ای تولید نفت در هر روز پیروی می‌کنند. این شامل ۳.۶۶ میلیون بشکه کاهش تولید توسط همه اعضای اوپک پلاس است که تا پایان سال جاری اجرا خواهد شد و افزون بر آن، برخی اعضا به طور داوطلبانه به میزان ۲.۲ میلیون بشکه در روز تولید خود را تا آخر ماه ژوئن (سه ماهه دوم سال) کاهش می‌دهند. 

منابع می‌گویند کاهش داوطلبانه تولید نفت قرار است تا ماه سپتامبر (سه ماهه سوم) تمدید شود و مذاکرات برای تمدید آن تا آخر امسال و همچنین سال آینده ادامه دارد.

در حال حاضر قیمت نفت نزدیک به ۸۰ دلار در هر بشکه است که به نظر می‌رسد کمتر از میزان مورد نیاز اعضای اوپک پلاس برای متعادل کردن بودجه خود باشد. 

گفتنی است، سازمان کشور‌های صادر کننده نفت و متحدان آن که به نام اوپک پلاس شناخته می‌شود، از اواخر سال ۲۰۲۲ در چند دوره برای تثبیت قیمت نفت، تولید آن را به میزان زیادی کاهش داده است.

تا کنون الجزایر، عراق، قزاقستان، کویت، عمان، روسیه، عربستان و امارات کاهش داوطلبانه تولید نفت را انجام داده‌اند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار