عرضه زمین به متقاضیان مسکن همچنان در دولت های بعدی باید ادامه یابد

کارشناس سیاست‌گذاری مسکن گفت: سیاست‌های مسکنی کشور از جمله عرضه زمین به متقاضیان مسکن در دولت‌های بعدی باید ادامه داشته باشد و هیچ تغییری نکند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مسکن به عنوان یکی از مهم ترین نیازهای اقتصادی خانواده به شمار می رود و به عنوان یکی از گران ترین هزینه ها در سبد خانواده‌ها محسوب می شود بنابراین توجه تمامی دولت ها به این موضوع باید همواره مد نظر قرار بگیرد.

متاسفانه در سال های گذشته به دلیل عدم توجه به موضوع مسکن ،تولید آن و عدم تکمیل واحدهای مسکن مهر که از ابتدای سال ۹۰ باقی مانده بود یک نیاز انباشته بزرگی را در کشور برای متقاضیان ایجاد کرده بود چراكه طبق قانون باید حداقل سالی یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود اما متاسفانه در سال های گذشته کمتر ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده بود و عطش مسکن در کشور بیشتر احساس شده بود. 

با ورود دولت سیزدهم و دادن وعده شعار ساخت ۴میلیون واحد مسکونی بخشی از این نیازها کاسته شد چراکه آقای رئیسی در تحقق این شعار گام های بلندی برداشت و از این ۴میلیون واحد مسکونی ۲میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را وارد مرحله ساخت کرد و ۵۵۰ هزار واحد مسکونی را هم تحویل  داد.

با توجه به آنکه بخشی از نیازهای مسکونی هم از طریق مسکن و ساخت مسکن به صورت تدریجی امکان پذیر می شود دولت سیزدهم در این زمینه هم گام های بلندی برداشت و حدود یک میلیون قطعه به متقاضیان واگذار کرد تا از طریق آن خود اقدام به ساخت مسکن کنند.

توجه به نیازهای مسکنی مردم جامعه یکی از مهم ترین برنامه های است که باید تمامی دولت ها به آن توجه کنند تا از طریق آن بتوان اقتصاد کشور را به سمت رشد وتوسعه هدایت کرد.

براساس این گزارش در همین رابطه فرشید ایلاتی کارشناس سیاست گذاری مسکن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه توجه به مسکن در هر کشور باید از مهم ترین برنامه های هر رئیس جمهور باشد چراکه عدم ساخت مسکن در سال های گذشته خود آثار مخربی بر بخش مسکن وارد کرده بود که حتی دولت سیزدهم با ساخت ۲میلیون و۶۰۰ هزار واحد مسکونی نتوانسته است به صورت کامل آن را رفع کند گفت: دولت جدید هم که پای کار می آید باید به طور کامل به نیازهای مسکنی کشور توجه کند و به صورت کامل قانون جهش تولید مسکن را اجرا کند.

وی افزود: در قانون جهش تولید مسکن به صورت کامل به تامین مسکن اشاره شده و هر دولتی که می آید باید ادامه ساخت ۴میلیون واحد مسکونی را انجام دهد و همچنان مسیر پروژه های نهضت ملی مسکن را ادامه دهد.

او گفت: ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن به صورت یک طبقه و باتراکم پایین هم خود زمینه را برای ساخت و تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن فراهم می‌کند و باید به صورت کامل این مسیر درست از سوی دولت جدید ادامه یابد.

ایلاتی تاکید کرد: تخصیص زمین به متقاضیان و پرداخت تسهیلات ساخت مسکن هم یکی دیگر از برنامه های است که می تواند دولت ها آن را ادامه دهند تا زمینه برای با سرعت اجرا شدن پروژه‌های فراهم شود.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: مسکن ، ساخت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
دروغگو ها به من که زمین ندادید
آخرین اخبار