شنا کردن در تمامی تأسیسات آبی خراسان جنوبی ممنوع است

شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به آغاز فصل گرما، شنا در دریاچه پشت سدها، آب بندان ها، کانال‌های آبیاری و نیز بند‌های انحرافی استان مطلقاً ممنوع است.

در اطلاعیه صادر شده از سوی شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی آمده است: همه ساله با شروع فصل گرما برخی از شهروندان بدون توجه به علائم هشدار دهنده و اطلاعیه‌های مکرر این شرکت، مبادرت به شنا در دریاچه سدها، کانال‌های آبیاری و زهکشی و همچنین بند‌های انحرافی و سایر  تأسیسات می‌کنند که این سهل انگاری‌ها باعث بروز خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری می‌شود.

در این اطلاعیه تأکید شده این تأسیسات صرفا برای آبرسانی طراحی و احداث شده و به هیچ وجه برای شنا کردن مناسب نبوده و خطر غرق شدن در آنها وجود دارد.

همچنین تأسیسات و محل‌های اشاره شده دارای حریم قانونی هستند، لذا ورود به حریم آنها و شنا در آن ممنوع است، بنابراین به شهروندان و ساکنان این مناطق توصیه و تأکید می‌شود به علائم هشدار دهنده توجه نموده و تذکرات صادر شده توجه کافی داشته باشند تا شاهد حوادث تلخ و جبران ناپذیر حاصل از رعایت نکردن نکات مطرح شده، در هیچ یک از نقاط استان نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.