سفر به روستای با صفای فخرآباد +فیلم

فخرآباد روستایی کوچک و باصفا از توابع بخش مرکزی شهرستان مهریز در استان یزد است.

فخرآباد روستایی کوچک و باصفا از توابع بخش مرکزی شهرستان مهریز در استان یزد است که در فاصله ۲۳ کیلومتری شهر مهریز و ۶۳ کیلومتری یزد (مرکز استان) واقع شده است. شغل اکثر مردم این روستا کشاورزی و دامپروری می‌باشد. از غذا‌های محلی روستای فخرآباد می‌توان به آش ماش، قیمه، قورمه و کوفته اشاره کرد. 

جاذبه‌های دیدنی روستای فخرآباد

جاذبه‌های تاریخی فراوانی در حوالی روستای فخرآباد مهریز قرار دارد به گونه‌ای که هر گردشگری را به خود جذب می‌کند.

 

سفری به روستای با صفای فخرآباد +فیلم

 از جمله این جاذبه‌های زیبا و قدیمی می‌توان به رباط زین الدین، کاروانسرای کهنه، آبشار دره گاهان، چاپارخانه، آب انبار پای برج، قلعه مهر پادین، سرو کهن سال، منطقه تفریحی و گردشگری غربالبیز، برج بادگیر شکیب، قلعه خورمیز، مجموعه شاه نعمت اله ولی تفت، حمام تاریخی استهرج، باغ پهلوان پور، کوه ریگ، باغ مدرسی و روستای تاریخی سریزد اشاره کرد.

آب انبار پای برج:

سفری به روستای با صفای فخرآباد +فیلم

 این آب انبار در فاصله ۳۶ کیلومتری روستای فخرآباد واقع شده است. آب انبار پای برج مربوط به دوران قاجاریه و آب مصرفی جهت شرب و مصارف خانگی را تامین می‌کند. این آب انبار ساختاری استوانه‌ای شکل دارد و در دیواره‌های برج تزئیناتی به شکل نقش‌های هندسی ساده حکاکی شده است.

برج بادگیر شکیب:

سفری به روستای با صفای فخرآباد +فیلم

این برج در فاصله ۱۹ کیلومتری روستای فخرآباد واقع شده است. برج بادگیر شکیب توسط خیر مهریزی (جعفر شکیب) بنا گردیده و به عنوان بلندترین بادگیر جهان نامگذاری شده است. ارتفاع این بادگیر حدود ۵۵ متر بوده و مساحت آن ۱۰ هزار مترمربع است که زیر بنای دو هزار و ۵۰۰ مترمربع از آن ساخته شده است.

سفری به روستای با صفای فخرآباد +فیلم

تصویر برداد؛ علیرضا خانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.