در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

«مثبت آموزش» تا اوایل مهر مهمان شبکه آموزش است

سید احسان میرمحمد علی تهیه‌کننده برنامه «مثبت آموزش» از روند پخش این برنامه تا اوایل مهر ماه ۱۴۰۳ خبر داد.

برنامه «مثبت آموزش» به تهیه کنندگی سید احسان میرمحمد علی و محمد بخشایش هر روز از ۸ صبح تا ۱۸ بصورت متناوب و در پانزده دقیقه پایانی هر ساعت از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود.

«مثبت آموزش» با توجه به هدف شبکه آموزش که فرصت برابر آموزشی و توجه به عدالت آموزشی است، به بخش های مختلف فرهنگی، سواد آموزشی، سواد مالی، سواد رسانه، سواد اجتماعی به صورت کارشناسی وگفتارها و داستان های کوتاه آموزشی، سلامت دانش آموزی و کارشناسی سلامت محور و … می پردازد.

سید احسان میرمحمد علی تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «مثبت آموزش» گفت: در برنامه تلویزیونی «مثبت آموزش» ما یک بخش برنامه را صبح تا ظهر داریم که بیشتر برای مادر‌های خانواده و دانش‌آموزان است که با نگاه تخصصی روی آنتن می‌رود. در خصوص بخش دوم برنامه، برنامه عصرگاهی مختص به دانش آموزان است.

وی ادامه داد: درحال حاضر امتحانات نهایی و سپس کنکور را داریم و سعی می‌کنیم در این برنامه دانش آموزان را از نظر آموزشی، روانی و جسمانی برای امتحانات آماده کنیم تا با سخنان و نکات برنامه آمادگی مناسبی به دانش‌آموز دهیم و در مواردی، چون مدل تست زدن، درس خواندن، استراحت و... سعی می‌کنیم با دانش آموزان و خانواده‌ها ارتباط بهتری برقرار کنیم. همچنین پس از آن هم تمام سعی و تلاشمان این است که بگوییم خانم و آقای دانش آموز، کنکور و امتحان همه چیز زندگی نیست. زندگی ادامه دارد، کار‌های بسیاری مانده است و موارد جدیدی مانده است تا دانش‌آموزان یاد بگیرند و پرقدرت و مفید ادامه دهند.  البته معتقدم به جز ۱۵۰۰ نفر اول کنکور، هرکسی که از جلسه آزمون کنکور بیرون بیاید، می‌گوید کنکور را خوب نداده است از این رو بیشتر بر روی این موضوع تمرکز داریم که بگوییم این امتحان و کنکور همه چیز نیست و زندگی ادامه خواهد داشت.

میرمحمد علی بیان کرد: در «مثبت آموزش» کارشناس‌های فرهنگی، روانی، اجتماعی و... را دعوت می‌کنیم؛ زیرا  قصد داریم  بیشتر بر روی  مباحثی که عرض کردم کار کنیم و این موضوع را به طور تخصصی برای خانواده‌ها و دانش آموزان شرح دهیم.

وی در خصوص روند ادامه دار بودن برنامه «مثبت آموزش» گفت: ما حداقل تا مهر برنامه را خواهیم داشت و ان‌شاءالله زمانی که مجددا مدارس آغاز شود با یک رویکرد جدید دوباره در خدمت خانواده‌ها خواهیم بود؛ اما حداقل تا اول مهر هستیم و سپس تدارکات  تابستان شروع می‌شودو باید به فکر اوقات فراغت دانش آموزان باشیم.

«مثبت آموزش» تا اوایل مهر مهمان شبکه آموزش است

این تهیه‌کننده افزود: پس از ایام امتحانات دانش‌آموزان، سانس‌های آموزشی ما برای اوقات فراغت این عزیزان آغاز می‌شود تا در ایام تابستان یک حرفه یا یک رشته را یاد بگیرند و سعی می‌کنیم چنین رویکردی از اواخر خرداد ماه آغاز شود.

وی در  خصوص بازخورد بینندگان برنامه تصریح کرد: خداراشکر، بازخورد‌های مردم خوب بوده است. ما ادامه یک برنامه را پیش می‌بریم، قبلا شبکه آموزش یک برنامه صبح تا ظهر داشت و بعد ما کار را ادامه دادیم. خداراشکر بازخورد‌ها نسبت به برنامه قبلی خیلی بهتر است و الحمدالله پیام‌ها، نکات، مشارکت‌ها، حضور دانش‌آموزان در برنامه این گواه را می‌دهد که خداراشکر رضایت خیلی بیشتر از انتظارمان بوده است؛ امیدواریم تیم اتاق فکر و سردبیری که داریم بتوانند یک سری راهکار ارائه دهند تا برای تابستان شرمنده بچه‌ها نشویم.

وی در خصوص نحوه ارتباط  مردم با برنامه«مثبت آموزش» گفت: راه ارتباطی ما از طریق ۳۰۰۰۰۷ سامانه پیامکی است که دوستان از این طریق گاهی خودشان کارشناس معرفی می‌کنند، پیشنهاداتی دارند و.... خداراشکر رابطه پیامکیمان قوی است و رابطه خوبی داریم. همچنین در ایامی برای این عزیزان سفر مشهد برنامه ریزی کردیم و امیدوارم این رضایت ادامه دار باشد.

خبرنگار: زهرا بالاور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.