پیش‌بینی برداشت ۱۳۰ هزار تن گندم و جو در نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: در سال زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود توسط کشاورزان این شهرستان ۸۳ هزار تن گندم و ۴۷ هزار تن جو برداشت شود.

توکل آبشناس  گفت: کشاورزان شهرستان نهاوند مرغوب‌ترین گندم تولیدی استان را تولید می‌کنند و قطب تولید غلات استان هستند.

وی اظهار داشت: امسال سطح زیر کشت گندم آبی ۱۳ هزار هکتار و گندم دیم ۴۷۰۰ هکتار است و پیش‌بینی می‌کنیم ۸۳ هزار تن محصول گندم برداشت شود.

آبشناس افزود: همچنین سطح زیر کشت جو آبی ۱۱ هزار هکتار و جو دیم ۱۳ هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌کنیم ۴۷ هزار تن محصول جو توسط کشاورزان نهاوندی برداشت شود.

وی بیان کرد: سطح زیر کشت گندم و جو جمعاً ۴۱ هزار و ۷۰۰ هکتار است و درمجموع برآورد ما برداشت ۱۳۰ هزار تن گندم و جو است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند در خصوص مبارزه با افت غلات هم گفت: سطح مبارزه با بیماری زنگ زرد گندم ۱۸۶۰ هکتار و سطح مبارزه با پوره سن غلات تاکنون ۳۸۶۰ هکتار است.

وی بیان کرد: سم‌پاشی و مبارزه با این آفات همچنان ادامه دارد و کارشناسان و مروجان کشاورزی در مراکز خدمات بخش‌های چهارگانه بر این کار نظارت کرده و راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهند.

آبشناس افزود: توصیه اکید می‌شود کشاورزان عزیز هرچه سریع‌تر از فرصت طلایی مبارزه با پوره سن غلات (پوره سن ۲ و ۳) استفاده کنند و مزارع گندم و جو خود را علیه سن غلات سم‌پاشی نمایند.

وی عنوان کرد: این مبارزه با آفات باعث تولید محصول باکیفیت‌تر می‌شود و ضرر و زیان به کشاورزان را کاهش می‌دهد بنابراین از کشاورزان عزیز درخواست داریم با مراجعه به خدمات جهاد کشاورزی و این اداره راهنمایی‌ها و مساعدت‌های لازم را از کارشناسان دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار