سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت صمت؛

توان تولید ۱۰۰۰ اتوبوس برقی در سال وجود دارد

سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت صمت اعلام کرد که ظرفیت و توان تولید سالانه هزار دستگاه اتوبوس برقی در کشور ایجاد شده، اما تولید آن نیازمند سفارش‌گذاری توسط شرکت‌های حمل و نقل است.

آقایی، سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد تولید اتوبوس برقی در کشور در نشست خبری، گفت: برخی شرکت‌های داخلی از توانمندی تولید اتوبوس برقی به صورت مونتاژی برخوردارند.

بر اساس اعلام وزارت صمت، وی با بیان اینکه تکنولوژی و فناوری اصلی خودروهای برقی اعم از (اتوبوس و تاکسی) باتری آن است، افزود: در ابتدای مسیر تولید خودروی برقی، باتری این خودروها از طریق واردات تأمین شود تا به مرور شرکت‌های دانش‌بنیان درباره تولید باتری خودروهای برقی ورود کنند. البته در حال حاضر یکی- دو شرکت داخلی به موضوع تولید ورود کرده‌اند و بر روی سل و پکینگ باتری خودروهای برقی کار کرده‌اند تا اینکه با افزایش سطح بتوانیم گلوگاه تولید این خودروها را نیز برطرف کنیم.

سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت صمت با بیان اینکه چند شرکت خودروساز داخلی به موضوع تولید اتوبوس‌های برقی ورود کرده و نمونه‌هایی را ساخته‌اند، تاکید کرد: اما تولید اتوبوس برقی به‌دلیل شرایط قیمت باید بر اساس سفارش گذاری انجام شود لذا خودروساز باید سفارش را دریافت و سپس نسبت به تولید بر اساس برنامه سالانه اقدام کند.

وی اضافه کرد: ظرفیت تولید اتوبوس برقی در کشور توسط شرکت‌های داخلی بیش از هزار دستگاه است که فقط معطل سفارش‌گذاری است لذا اگر سفارش‌گذاری برای تولید این خودروها توسط شرکت‌های حمل و نقل انجام شود، بلافاصله وزارت صمت نسبت به موضوع تأمین و تخصیص ارز اقدام می‌کند.

آقایی گفت: با یک برنامه تولید متوالی و مستمر می‌شود، حداقل سالی هزار اتوبوس برقی تأمین می‌شود.

خبرنگار:رضا زارع 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار