تولید محصولات کشاورزی خراسان رضوی در دولت سیزدهم ۲۳ درصد رشد کرده است

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: میزان تولید محصولات کشاورزی این استان در سه سال فعالیت دولت سیزدهم ۲۳ درصد رشد را تجربه کرده است.

غلامرضا قنبری گفت: مجموع کل تولید محصولات کشاورزی استان در پایان سال ۱۳۹۹ معادل ۶ میلیون تن بود که هم اکنون این میزان به حدود هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسیده است.

وی ادامه داد: عملکرد دولت سیزدهم در حدود یک میلیون و ۶۰۰ تن و معادل ۲۳ درصد رشد در تولیدات نسبت به قبل از آن است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: محصولات زراعی استان از سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن به چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تن با معادل ۴۱ درصد رشد رسیده است.

قنبری افزود: محصولات باغی خراسان رضوی نیز از ۹۷۰ هزار تن به ۹۹۰ هزار تن طی سه سال گذشته از فعالیت دولت افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: تولید در بخش آبزیان از ۱۰ هزار تن به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن معادل ۲۵ درصد رشد و میزان فراورده های دامی نیز به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن افزایش یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مجموع ارزش ناخالص تولیدات بخش کشاورزی در پایان سال ۱۳۹۹ در حدود ۶۴۲ هزار میلیارد ریال ثبت شده است که این رقم در دولت سیزدهم در پایان سال ۱۴۰۲ در حدود هزار و ۴۵۶ هزار میلیارد ریال بوده است.

بیش از ۳۳۸ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی خراسان رضوی فعالیت دارند و حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی این استان هشت میلیون تن است.

همچنین ۲ میلیون و ۱۳۸ هزار هکتار عرصه مستعد کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد و سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در این استان زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود که ۹۰۰ هزار هکتار از این سطح مربوط به زراعت و ۳۰۰ هزار هکتار آن باغ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار