بیش از ۲۰۰۰ کامیون در انتظار عبور از رفح + فیلم

یک نهاد اتحادیه اروپا اعلام کرد بیش از ۲۰۰۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه در گذرگاه رفح مصر منتظر ورود به غزه هستند.

سازمان حفاظت مدنی و کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا اعلام کرد بیش از ۲۰۰۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه و کالا‌های تجاری در گذرگاه رفح در مصر آماده ورود به غزه هستند.

این نهاد با انتشار پیامی در حساب کاربری ایکس نوشت: به دلیل عملیات شدید نظامی، گذرگاه رفح همچنان بسته است. اتحادیه اروپا از دسترسی پایدار، بدون مانع و ایمن به کمک‌های بشردوستانه حمایت می‌کند.

تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده در روز دوشنبه که توسط آژانس راستی‌آزمایی سند الجزیره تأیید شده است، تعداد زیادی از کامیون‌های کمک‌رسانی را که در منطقه لجستیکی رفح در سمت مصر پارک شده‌اند، تأیید می‌کند.

جمعیت هلال احمر فلسطین دیروز (دوشنبه) اعلام کرد علی رغم قحطی گسترده در سرتاسر غزه اسراییل همچنان به اشغال گذرگاه رفح ادامه داده و از ورود اقلام بشردوستانه از این مسیر جلوگیری می‌کند. 

گذرگاه رفح از هفتم مِی به اشغال نظامیان صهیونیست درآمده و این رژیم از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه از این طریق جلوگیری می‌کند. پیش از آغاز جنگ غزه روزانه ۵۰۰ کامیون از گذرگاه رفح وارد غزه شده و نیاز‌های این منطقه را تامین می‌کرد.

حضور نظامیان صهیونیست در گذرگاه رفح و هم مرز با مصر، خشم مقامات قاهره را نیز برانگیخته است. بر اساس توافق کمپ دیوید، رژیم صهیونیستی حق حضور در این گذرگاه مرزی با مصر را ندارد. 

استفاده از گرسنگی به عنوان یک سلاح یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌های جنگی رژیم صهیونیستی برای پاکسازی قومی غزه و نسل کشی فلسطینیان محسوب می‌شود به طوری که از زمان آغاز جنگ در این باریکه نظامیان صهیونیست به صورت هدفمند علاوه بر جلوگیری از ورود اقلام بشردوستانه، اقدام به هدف گرفتن نیرو‌های امدادی کرده اند. 

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار