بازدید معاون برنامه ریزی آبفای کشور از تصفیه خانه شهر یزد

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آبفای کشور از تصفیه خانه فاضلاب یزد بازدید کرد.

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب یزد گفت: در حال حاضر میزان تولید پساب در استان ۱۳ میلیون متر مکعب در سال است که این مقدار نشان دهنده فرصت ارزنده موجود در زمینه بازچرخانی آب در استان است که در آینده نزدیک و با افزایش سهم فاضلاب تصفیه شده به طرز قابل توجهی قوت می‌یابد.

او به پنج تصفیه خانه فعال شهری استان اشاره کرد و افزود: تصفیه خانه‌های یزد، اردکان، بافق، تفت و اسلامیه فعال و تصفیه خانه میبد در حال راه اندازی و همچنین تصفیه خانه آسفیچ در بخش روستایی در حال ساخت است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد به ۱۰۰ لیتر پساب مازاد تصفیه خانه شهر یزد اشاره کرد و ادامه داد: پیگیری تخصیص پساب به صنایع با جدیت دنبال می‌شود وعملیاتی شدن این موضوع نیاز به همکاری‌های همه‌جانبه صنایع با شرکت آب و فاضلاب را دارد.

علمدار با بیان اینکه پساب تولیدی تصفیه خانه‌های فاضلاب استان یزد، قابلیت استفاده در صنایع، کشاورزی و همچنین مصارف مورد نیاز شهرداری‌ها را دارد، گفت: از پساب تولیدی تصفیه خانه شهر یزد برای مصارف صنعت، کشاورزی و فضای سبز شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او به صنایعی که از آب شرب استفاده می‌کنند اشاره کرد و افزود: با جابجایی تخصیص آب مصرفی صنایع استان به پساب، با توجه به کاهش بارش‌ها و کمبود آب، پایداری شبکه تضمین می‌شود.

دومین نشست کارگروه برنامه ریزی و آمار آب و فاضلاب جنوب شرق کشور به میزبانی استان یزد برگزار شد.

این کارگروه با حضورعلویان صدر معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، باقر زاده کریمی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به میزبانی استان یزد برگزار شد.

هدف از برگزاری این کارگروه ،هم اندیشی و تبادل تجربیات در زمینه سیستم مدیریت اطلاعات (MIS) و نحوه ازتقاء سیستم و همچنین اعلام گزارش برنامه هفتم توسعه ۱۴۰۳ بود.

در این نشست معاونین برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری و مدیران برنامه ریزی و بودجه از استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.