اجرای کشت فراسرزمینی مهمترین فاکتور جلوگیری از واردات محصولات کشاورزی

مجری طرح کشت فراسرزمینی گفت: اجرای کشت فراسرزمینی یکی از مهمترین فاکتور‌های جلوگیری از واردات محصولات کشاورزی و ارتقای ضریب امنیت غذایی محسوب می‌شود.

رضا فتوحی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اجرای کشت فراسرزمینی یکی از مهمترین فاکتور‌ها برای جلوگیری از واردات و ارتقای امنیت غذایی در کشور محسوب می‌شود.

او بسترسازی برای سرمایه گذاری بخش کشاورزی در خارج از کشور‌ها را امری ضروری دانست و افزود: واردکنندگان محصولات کشاورزی می‌توانند کشت فراسرزمینی را در آن سوی مرز‌ها انجام دهند، از این رو وزارت جهاد به عنوان تامین کننده امنیت غذایی باید از منابع پایه حمایت کند و همواره از نیروی انسانی خارج از کشور برای ثبات امنیت غذایی بهره برداری کند.

فتوحی ادامه داد: بنابر آمار سال گذشته ۲۶ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی از جمله ذرت، سویا، جو و ... وارد شد که برمبنای قیمت‌های جهانی ارز قابل توجهی برای واردات از کشور خارج می‌شود.

مجری طرح کشت فراسرزمینی با بیان اینکه امکان تامین بخشی از واردات محصولات کشاورزی از طریق کشت فراسرزمینی وجود دارد، افزود: هم اکنون از طریق کشور‌های روسیه و قزاقستان کشت فراسرزمینی انجام می‌شود و همواره در برنامه هفتم، اجرای کشت فراسرزمینی برای ۲ میلیون هکتار هدف گذاری شده است.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار