ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان کشور در دستور کار قرار گرفت

رئیس شواری مرکزی بنیاد مسکن گفت: ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی با مشارکت وزارت راه وشهرسازی در قالب تخصیص زمین هدف گذاری شده که ۳۰ هزار واحد از آن به مرحله فنداسیون رسیده است.

 حجت الاسلام والمسلمین روحانی‌نژاد نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن و رئیس شواری مرکزی بنیاد مسکن در حاشیه دومین دوره از نمایشگاه آبادیران با بیان اینکه وزارت جهادکشاورزی از نظر قانونی هیچ نقشی در اجرای طرح های عمرانی و هادی ندارد گفت:وظیفه جهادکشاورزی تنها تعیین اراضی کشاورزی و انجام امور باغبانی و گیاهی است در صورتی که وظیفه بنیاد مسکن مقاوم سازی بناها و حفظ ارزش میراث فرهنگی روستاها است.

وی افزود: در صورتی که روند مقاوم سازی سالانه ۳۵۰ هزار واحد مسکن روستایی ادامه یابد تا سال ۱۴۰۵، ۱۰۰ درصد از واحدهای مسکن روستایی مقاوم سازی خواهند شد‌.

روحانی‌نژاد با بیان اینکه یکی از ماموریت های بنیاد مسکن محرومیت زدایی و ساخت مسکن برای محرومان است گفت: بنیاد مسکن طبق هدف گذاری که انجام داده است یک میلیون قطعه را به صورت ۹۹ ساله در اختیار محرومان و نیازمندان و افرادی که قصد مهاجرت معکوس دارند قرار می دهد.

رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن اظهار کرد: تا به امروز ۶۰۰ هزار قطعه در سامانه تم بارگذاری شده و ۸۵ هزار قطعه هم واگذار شده است.

وی تاکید کرد: ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی با مشارکت وزارت راه و شهرسازی که از طریق تخصیص زمین همکاری می‌کند برای محرومان ساخته می‌شود که تا به امروز برای ۳۰ هزار واحد تامین زمین شده و در مرحله فونداسیون قرار دارد‌.

روحانی‌نژاد تاکید کرد: در سال گذشته خیرین مسکن ساز بیشترین همکاری را داشته است که تا به امروز ۴۰۰ میلیارد تومان خیرین به حساب ۱۰۰ امام خمینی( ره) واریزی داشته اند که به همان میزان هم بنیاد مسکن برای کمک به محرومان واریزی داشته است.

وی تاکید کرد: بنیاد مسکن متولی عمران و مقاوم سازی مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار خانوار است و متولی طرح اجرای منظومه‌های روستایی در سراسر کشور است.

خبرنگار: محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار