آتش‌بس در غزه؛ محور گفت‌وگوی وزیر امور خارجه آمریکا و امیر قطر

وزیر امور خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) با امیر قطر در دوحه دیدار و در ارتباط با تحولات نوار غزه به ویژه توافق آتش‌بس گفت‌وگو کرد.

به نقل از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، در دیدار «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، طرفین درباره روابط بین دو کشور و راه‌های تقویت آن در زمینه‌های مختلف و همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی از جمله تحولات نوار غزه و سرزمین فلسطین گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

در این دیدار که با حضور «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در کاخ لوسیل دوحه انجام گرفت، بلینکن و شیخ تمیم آل ثانی همچنین تلاش‌ها برای میانجی گری در راستای دستیابی به آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بلینکن پیش از این دیدار با همتای قطری دیدار و درباره تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس بین حماس و رژیم اسرائیل گفت‌وگو کرده بود. برای خواندن مشروح این دیدار کلیک کنید

گفتنی است؛ قطعنامه پیشنهادی آمریکا در زمینه آتش بس در نوارغزه، بدون هیچ مخالفت و وتویی در نشست روز دوشنبه به وقت محلی این شورا (۱۰ ژوئن ۲۰۲۴ برابر با ۲۱ خرداد ۱۴۰۳) تصویب شد.

در این قطعنامه هفت بندی آمده است که قطعنامه پیشنهادی آمریکا تمام قطعنامه‌های مربوطه در مورد وضعیت خاورمیانه از جمله موضوع فلسطین را یادآور می‌شود و بر اهمیت تلاش‌های دیپلماتیک مستمر مصر، قطر و آمریکا با هدف دستیابی به یک توافق آتش‌بس جامع شامل سه مرحله تاکید می‌کند.

در این قطعنامه آمده است: از پیشنهاد آتش‌بس جدید اعلام شده در ۳۱ مه (۱۱ خرداد) که (رژیم) اسرائیل آن را پذیرفت، استقبال می‌کند و از حماس می‌خواهد که آن را نیز بپذیرد و از هر دو طرف می‌خواهد که شرایط آن را به طور کامل بدون تاخیر و بدون قید و شرط اجرا کنند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار