استاندار لرستان:

با ایجاد صنایع تبدیلی فرصت شغلی پایدار در روستا‌ها فراهم شود

ابوطالب شفقت گفت: شهرستان چگنی ظرفیت روستایی و اقتصادی کشاورزی خوبی دارد که مدیران استان و فرماندار شهرستان نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند و مسئله اقتصاد کشاورزی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

استاندار لرستان گفت: اقتصاد کشاورزی اعم از کاشت، داشت و برداشت صنایع تبدیلی و بازار اصلی و به عبارت دیگر از مزرعه تا خانه را باید در این شهرستان راه اندازی کنیم و برای قرار گرفتن در این مسیر باید صنعت فعال داشته باشیم اداره کار در قالب آموزش فنی و حرفه‌ای باید همکاری داشته باشد و آموزش و پرورش نیز در تغییرات نظام آموزشی مشارکت داشته باشد. 
شفقت بیان کرد: در توسعه روستا‌ها دهیاری‌ها و بنیاد مسکن باید مشارکت و همکاری لازم را داشته باشند تا ماندگاری مردم در روستا‌ها تقویت شود و با ایجاد صنایع تبدیلی فرصت شغلی پایدار در روستا‌ها فراهم شود. 

وی اظهار کرد: از گسترش شهرستان چگنی به شهر مدت زیادی نگذشته است و چگنی به زمین زراعی محدود به فضای عمومی است که قرار بر این شد، تصمیماتی با همکاری بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و معاون عمرانی در کمیسیون ماده ۵ گرفته شود که فضای مناسبی به شهر و روستا‌ها اضافه شود که شهر گسترش پیدا کند و با توجه به اینکه مشکل مسکن در این شهر جدی است باید فضایی ایجاد شود که مردم صاحب مسکن شوند و این مشکل مرتفع گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.