روایت واشنگتن پست از اینفلوئنسر‌های حامی بایدن که به دشمنان او تبدیل شدند

روزنامه واشنگتن پست می‌گوید اینفلوئنسر‌های نسل جوان که در سال ۲۰۲۰ برای بایدن تبلیغ می‌کردند، اکنون علیه او شده‌اند.

در سال ۲۰۲۰ صد‌ها تولیدکننده محتوا و اینفلوئنسر به خصوص در شبکه اجتماعی تیک‌تاک در خدمت یک هدف متحد شدند و آن هم انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا بود. این افراد چندین کنفرانس آنلاین برگزار کرده و ساعت‌ها ویدئو تولید کردند تا به شکست دونالد ترامپ در انتخابات کمک کنند. 

به گزارش واشنگتن پست، پس از چهار سال ائتلاف آنها که زمانی «تیک‌تاک برای بایدن» نام داشت به «نسل زد به دنبال تغییر» تبدیل شده و این ائتلاف تا کنون حمایتی از بایدن برای انتخابات نشان نداده است. (نسل زد به جوانانی گفته می‌شود که از ابتدا با فناوری رشد کرده اند و بین ۱۲ تا ۲۷ سال دارند.)

«آیدان کوهن مورفی» ۲۰ ساله که بنیان‌گذار این ائتلاف است، می‌گوید بایدن در برخی مسائل کلیدی با جوانان همگام نیست و این سبب ناامیدی جوانان از او شده است. در محتوایی که این روز‌ها نسل زد در اینستاگرام، تیک‌تاک و یوتیوب می‌سازند، خشم و ناامیدی نسبت به بایدن دیده می‌شود. این ناامیدی اغلب به دلیل مواضع رئیس جمهور آمریکا در قبال جنگ غزه، بحران اقلیمی و حمایت او از ممنوعیت احتمالی تیک‌تاک است.

زمانی که بایدن در سال ۲۰۲۱ به قدرت رسید، کاخ سفید به دنبال تقویت روابط خود با تولید‌کنندگان محتوا در تیک‌تاک بود و با آنها برای ترویج واکسن کرونا و اطلاع‌رسانی درباره مسائل کلیدی همکاری کرد. در یکی از نشست‌هایی که با این افراد در سال ۲۰۲۲ در خصوص جنگ اوکراین برگزار شد، جن ساکی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید گفت که بایدن اینفلوئنسر‌ها را «رسانه‌های جدید» می‌داند و برای حفظ آنان تلاش خواهد کرد. با این حال به نظر می‌رسد که راهبرد‌های کاخ سفید در خصوص اینفلوئنسر‌ها تغییر کرده و مقامات در جلسه‌های اخیر فقط از تولیدکنندگان محتوا که «بسیار طرفدار بایدن» بوده و طوطی‌وار صحبت می‌کنند، دعوت کرده‌اند. 

این تغییر راهبر عواقب شدیدی برای بایدن داشته است. به گفته یک شرکت تحلیلی رسانه‌های اجتماعی، در چهار ماه اول سال جاری، تقریبا یک چهارم تولیدکنندگان برتر محتوا در تیک‌تاک که رویکردی چپ‌گرا داشته‌اند، محتوای ضد بایدن منتشر کرده‌اند. پست‌های آنان در مجموع بیش از ۱۰۰ میلیون بازدید داشته است و بخش اعظم محتوای ضد بایدن توسط جوانان لیبرال غیرسفیدپوست منتشر شده است که امکان دارد بتواند تغییرات بسیار بزرگی ایجاد کند. 

اقدامات بایدن به خصوص در یک سال اخیر انتقاد بسیاری از جوانان را برانگیخته است. نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد دو سوم رای‌دهندگان نسل زد معتقدند به دلیل حمایت بایدن از لایحه ممنوعیت تیک‌تاک احتمال اینکه به او رای دهند کمتر شده است. همچنین ۴۶ درصد رای دهندگان از نحوه مدیریت بایدن در خصوص جنگ غزه ناراضی هستند و ۳۸ درصد نیز به دلیل موافقت با پروژه‌های جدید سوخت‌های فسیلی از او خشمگین شده‌اند. 

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار