مقام سابق آنروا: اسرائیل هم‌رده داعش، القاعده و بوکوحرام قرار گرفت

یک مقام سابق آنروا با اشاره به قرار گرفتن نام رژیم صهیونیستی در فهرستی که کودکان را می‌کشند، گفت انزوای اسرائیل در حال افزایش است.

کریس گانس، سخنگوی سابق آنروا گفت که افزودن ارتش اسرائیل در فهرست سیاه کشور‌هایی که به کودکان آسیب می‌رسانند، انزوای آن را افزایش داده و جایگاه بین المللی آن را بیشتر کاهش می‌دهد.

گانس به الجزیره گفت: «این فهرست شرمساری برای اسرائیل است، زیرا کشتن کودکان تابو است».

گانس گفت: برخی از گروه‌ها و کشور‌های موجود در این لیست شامل بوکوحرام، داعش [داعش]، القاعده و میانمار هستند. این اسرائیل را در فهرست وحشتناک‌ترین رژیم‌ها و گروه‌ها در جهان قرار می‌دهد. از جمله، شهرک نشینان اسرائیلی برای کار‌هایی که در کرانه باختری انجام می‌دهند.

وی افزود: ما دادگاه بین المللی کیفری را داریم. ما گزارش‌هایی از شورای حقوق بشر داریم. من فکر می‌کنم با پیشرفت اوضاع، وضعیت انزوای اسرائیل مستمر خواهد بود و به طور مستمر مورد تاکید قرار خواهد گرفت.»

او افزود: «من فکر می‌کنم که این عواقب خواهد داشت، زیرا مردم کلیت آنچه را که در حال وقوع است می بینند.»

طبق آمار‌های رسمی سازمان‌های جهانی، بیش از ۱۵ هزار کودک فلسطینی از آغاز حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه کشته شده اند. بیشتر آنها دانش‌آموزان مدارس و مهدکودک‌ها و ۶۴ دانش‌آموز از مدارس کرانه باختری از جمله قدس بودند. وزارت آموزش و پرورش فلسطین در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی کودکان بی‌گناه قربانی خشونت، گفت که برجسته‌ترین عنوان این مناسبت «کودکان غزه» است، زیرا آنها بزرگترین قربانیان خشونت‌های ادامه‌دار رژیم صهیونیستی از تاریخ ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) هستند.

رژیم اشغالگر مدارس و مهدکودک‌ها را ویران کرده و به‌طور خاص غیرنظامیان دارای فرزند کودک را هدف قرار می‌دهد، آنها را می‌کشد، بازداشت می‌کند، کودکان را از غذا و خدمات بهداشتی محروم می‌کند و اقدام‌های دیگری علیه آنها انجام می‌دهد که نشان‌دهنده جنایت‌هایی فراتر از هنجارها، منشور‌ها و سیستم حقوق بشر است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
صددرصد صحیح
آخرین اخبار