حرکت دانش بنیانی در صنعت مهمترین حرکت در پیشرفت کشور

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: نسل جدید صنعتگران و سرمایه گذاران باید با نقشه راه جدید حرکت دانش بنیانی را تقویت کنند.

 آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: در دیدار جمعی از صنعتگران میبد گفت: دستگاه اداری، مردمی و بخش خصوصی استان و شهرستان در ماه‌های پیش رو نباید به خاطر موج تغییراتی که در کشور ایجاد خواهد شد، دچار رخوت و سستی شوند.

وی صنعت را پدیده درونزای تولیدکننده کار و اشتغال و ثروت و حلال مشکلات در کشور، استان و شهرستان خواند و افزود: کسی با این آورده و سرمایه مخالفتی ندارد، اما امروز با چالش‌هایی مواجه هستیم که هم سرمایه گذاران و هم مردم را در مقوله‌های مختلف از جمله محیط زیست رنج می‌دهد.

امام جمعه میبد ادامه داد: انتظار می‌رود مردم و صنعتگران و نخبگان در کنار هم با دید جامع، بازسازی، رشد و ارتقای تولید و اشتغال و صنعت را مدنظر قرار داده و با این نگاه همبستگی، شهرستان میبد را در منظومه استان و کشور به عنوان الگو معرفی کنند.

اعرافی حرکت دانش بنیانی در صنعت را مهمترین حرکت در پیشرفت کشور عنوان کرد و اظهار داشت: نسل جدید صنعتگران و سرمایه گذاران ما باید با نقشه راه جدید وارد مدار بالاتر شده و حرکت دانش بنیانی را تقویت کنند. مسئولان هم باید گره از کار نسل جدید نخبه و تحصیل کرده که وارد این مسیر می‌شوند، باز کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تقویت خوشه قطعه سازی، اهتمام به مقوله سلامت و محیط زیست در صنایع، عدالت محوری با افزایش حضور مردم در سرمایه گذاری‌ها و ورود نخبگان در حوزه علم و تولید را از راهبرد‌های مهم در شهرستان میبد برشمرد و گفت: دانشگاه و صنعت باید دو بال یک حرکت باشند و صنایع بزرگ با بورسیه تحصیلی در راستای مصالح خود، استان و کشور، به حمایت از نخبگان و دانشجویان برتر و استادان موفق بپردازند.

وی تأکید کرد که منطقه ویژه اقتصادی امسال باید با نگاه محیط زیست، صنایع برتر و سبز تکان بخورد و صنعتگران و نخبگان از فرصت این منطقه استفاده کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین تصریح کرد: برای اینکه عواید سرمایه گذاری به شهر برگردد پیشنهاد دادیم فضایی که هیچ شهرستانی را تحت تاثیر قرار نداده و برای محیط زیست هم مشکلی نداشته باشد، برای سرمایه گذاری سرمایه داران میبدی اختصاص یابد و صنایع قابل قبول در آن مستقر شوند.

اعرافی خاطرنشان ساخت: طرح‌های خوبی در برنامه هفتم توسعه با رویکرد تقویت بخش خصوصی آمده است که باید با برش استانی از آن در ابعاد مختلف بهره برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار