انطباق سند مهندسی فرهنگی فارس با برنامه هفتم

امام جمعه شیراز گفت: آنچه ۲ سال پیش در سند توسعه فرهنگی نگاشته شد، در برنامه هفتم نیز آمده و انطباق قابل توجهی میان این سند‌ها وجود دارد؛ بنابراین با اجرای برنامه هفتم، مساله تأمین بودجه برش استانی مهندسی فرهنگی فارس نیز حل می‌شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در یکصد و چهل و پنجمین جلسه مستمر و سومین جسله شورای فرهنگ عمومی استان فارس در سال جاری با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی فارس از دستور کار خود عقب است، گفت: این شورا باید قوی‌تر از آنچه اکنون است، عمل کند.

او افزود: سند مهندسی فرهنگی فارس باید تا سال ۱۴۰۵ عملیاتی شود و در این مدت هر سال فصل آخر آن تجدید شود، در حالی که اکنون با گذشت سه ماه از ۱۴۰۳ هنوز این اتفاق نیفتاده است. شورای شهر شیراز، ۲ سند راهبردی نقشه مهندسی فرهنگی فارس و شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) را در بازه زمانی محدود سه تا چهارماهه، مطالعه، هماهنگ و نتیجه را به شورای فرهنگ عمومی استان ارائه کند.

امام جمعه شیراز با تصریح بر اینکه در ایجاد این هماهنگی، سندی که دوم تصویب شده، یعنی سند شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) حاکم است با اظهارات برخی از اعضاء درباره اقدامات و وظایف ۲ سند راهبردی استان اشاره کرد و گفت: در فهم این اسناد باید از اصول فقه استفاده کرد؛ بر این اساس در مواردی که یک موضوع در ۲ سند بیان شده، اگر در هر ۲، یک دستگاه مخاطب قرار گرفته، به معنای تاکید و اگر دستگاه‌های متعدد مخاطب هستند، تاسیس است.

او با تصریح بر اینکه بر این اساس دستگاه‌های مختلف اقدام خود را معطل نگذارند و در ادامه، هر جایی از اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها که با مسال‌های مواجه شدیم، آن را حل خواهیم کرد، افزود: در برخی موارد مباحث نظری و تذکر و یادآوری زیاد شده که باید در این سطح باقی نماند و تبدیل به اقدام و عمل کنیم.

دژکام افزود: آنچه ۲ سال پیش در سند توسعه فرهنگی نگاشته شد، در برنامه هفتم توسعه نیز آمده و انطباق قابل توجهی میان این سند‌ها وجود دارد؛ بنابراین با اجرای برنامه هفتم، مساله تامین بودجه برش استانی مهندسی فرهنگی فارس نیز حل می‌شود. به همین دلیل بر انتخاب رئیس جمهوری پایبند به برنامه هفتم توسعه که منطبق بر سیاست‌های کلی نظام اسلامی تدوین شده تأکید داریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به در پیش بودن دهه ولایت و در اوج آن، عیدالله الاکبر، عید سعید غدیر، گفت: در این ایام باید پیام پیامبر اکرم (ص) را به جهانیان برسانیم. نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان آمریکا و اروپا، ۱۵ میلیون‌بار دیده شد، پیام غدیر، پیام رسول‌الله (ص) است و بسیار از آن استقبال می‌شود؛ اکنون زمان این گونه اقدامات است و فرصت زیادی نیز وجود ندارد.

امام جمعه شیراز با اشاره به قابلیت این شهر در ایفای نقش بین‌المللی، افزود: امسال همه باید کمک کنند تا پیام بین‌المللی غدیر از این شهر تولید و ارسال شود. پس از شکست کمونیسم و مارکسیسم در شوروی سابق، این ذهنیت ایجاد شد که آخرین راه، لیبرال دموکراسی است، اما امروز صدای شکست و ناتوانی نمونه بارز آن یعنی آمریکا به گوش می‌رسد و جهان نیازمند پیام نو و قابل تامل است.

او با اشاره به ترجمه فخیم و متین انگلیسی از خطبه غدیر پیامبر اکرم (ص)، گفت: اکنون زمان رساندن این پیام جهانی است و هر دستگاه به نحوی که می‌تواند در این زمینه اقدام کند. ارائه این پیام به گردشگران خارجی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، یا انتشار در شبکه‌های بین‌المللی صداوسیما می‌تواند نمونه‌هایی از این اقدامات باشد. نماینده ولی فقیه در فارس بار دیگر از مردم دعوت کرد تا روز عید سعید غدیر حضوری چشمگیر در حرم شاهچراغ (ع) داشته و پس از نماز ظهر نیز میهمان طعام تبرکی این خوان باشند.

نماینده ولی فقیه در فارس بار دیگر از مردم دعوت کرد تا روز عید سعید غدیر حضوری چشمگیر در حرم شاهچراغ (ع) داشته و پس از نماز ظهر نیز میهمان طعام تبرکی این خوان باشند. 

او همچنین از مسئولان این آستان مطهر خواست تا تدارک لازم را برای میزبانی از مردم در این عید بزرگ ببینند و ادامه داد: در این روز باید به خوبی روشن باشد، که مرکز شهر شیراز کجاست؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار