در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟

در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای شیراز به هیأت کشتی فارس مساعدت و یک دستگاه ون مناسب سازی شده به مرکز توانبخشی سلمان فارسی از سوی شهرداری شیراز واگذار شد.

یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با حضور اعضای شورای اسلامی شهر به ریاست سید ابراهیم حسینی، قائم مقام شهردار، مدیران شهری و همراهی همیشگی اصحاب رسانه برگزار شد. در این جلسه سه نطق، توسط آقایان محمدرضا هاجری، مهدی طاهری و سرکار خانم خواست خدایی قرائت شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) گفت: شهر مقدس شیراز در حوزه حافظین و قاریان برجسته قرآنی از دیگر شهر‌های ایران، عقب مانده است و باید با تلاش مضاعف در سطح کمی و کیفی در این دو حوزه کار شود تا زیبنده شهر مقدس شیراز باشد.

محمد رضا هاجری بیان کرد: به تعبیر ولی امر مسلمین، در انتخابات باید عزت، حماسه و آبروی ملی، حضور و ظهور یابد و امنیت، سلامت، رقابت، مشارکت و اخلاق مداری که از ارکان انتخابات است کاملاً رعایت شود.

او افزود: نامزد‌ها و طرفداران آنها باید با ارائه برنامه و کارنامه، توانمندی و کارآمدی خود را به مردم اثبات کنند، زیرا توهین، تهمت، تخریب، تحریف، جسارت، تشویش اذهان عمومی و لجن پراکنی نسبت به یکدیگر، عبور از شرع و قانون است که آبروی ملی را بر باد می‌دهد و فضای انتخابات را مسموم و آلوده می‌سازد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) تصریح کرد: همه باید تابع نظر و رأی مردم باشند تا حلاوت و شیرینی مشارکت بالای مردم به کامشان بنشیند و عزت و جایگاه سیاسی ایران در داخل و خارج از کشور ارتقاء و تعالی یابد تا شاهد سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

هاجری اضافه کرد: آرامستان دارالسلام شیراز، جزو بزرگترین و قدیمی‌ترین آرامستان‌های جهان اسلام است و مدفن علما و اولیای الهی است و ظرفیت بی‌نظیری در حوزه گردشگری و زیارت دارد که می‌تواند از آرامستان تخت فولاد اصفهان بیشتر و بهتر دیده شود.

او ادامه داد: با توجه به اینکه آرامستان دارالسلام طرح جامع و کامل دارد، اختلاف نظر شهرداری، اوقاف و میراث فرهنگی عاملی شده که به سرانجام نرسد؛ لذا تقاضا دارم با برگزاری جلسه‌ای با حضور نماینده ولی فقیه در فارس، استاندار فارس، فرماندار شیراز، نمایندگان مجلس شیراز، مسئول دستگاه قضائی، شورا و شهرداری و اوقاف و میراث فرهنگی، تکلیف به سرانجام رساندن طرح را مشخص و با تقسیم کار این ظرفیت بی نظیر از پاتوق کارتن خواب‌ها، معتادان متجاهر خارج و به رونق حوزه گردشگری و زیارت با مدیریت کارآمد برسانند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطر نشان کرد: یکی از راه‌های حفظ و صیانت از باغات داخل شیراز، تبدیل باغات به منطقه گردشگری فرهنگی، تفریحی و هنری و ورزشی است. این در حالی است که فضا‌هایی همچون باغ پرندگان، باغ موزه قرآنی، باغ شعر، باغ موزه نگارگری، باغ ورزش باستانی، باغ کتاب، باغ رستوران، باغ گل، باغ آموزش شهروندی، باغ کودک، باغ سالمند و ده‌ها نمونه دیگر که بعضی مصوبه اجرایی دارد و بعضی نیاز به مصوبه دارد؛ می‌توان با استفاده از ظرفیت مشارکت مردم محلات مربوطه باغ‌ها را فعال، حفظ و گسترش داد.

هاجری با اشاره به اینکه باید باغات برای مالکین تولید ثروت کنند تا میل به حفظ و صیانت از آنها تقویت شود، تاکید کرد: بی توجهی به مطالبه، توقعات و خواسته‌های باغ‌ها که بعضی میراث اجدادی آنهاست راه به جایی نمی‌برد؛ لذا باید از طریق بودجه‎‌های ملی، زمین‌های تفکیکی منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی، شهرداری، طرح جامع، میدانی، کاربردی تهیه تا باغات سبز افتخار آمیز شیراز حفظ و صیانت شود.

او ادامه داد: بدون مشارکت و توجه به خواسته باغداران، نمی‌توان قدم از قدم برداشت، شورا و شهرداری با اختصاص بودجه بیش از هزار میلیارد تومان به صحنه آمده، منابع دیگر هم به کمک بیایند تا در عمل، شاهد حفظ و صیانت از باغ‌ها باشیم.

 رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) گفت: شهر مقدس شیراز در حوزه حافظین و قاریان برجسته قرآنی از دیگر شهر‌های ایران، عقب مانده است و باید با تلاش مضاعف در سطح کمی و کیفی در این دو حوزه کار شود تا زیبنده شهر مقدس شیراز باشد.

 هاجری ادامه تصریح کرد: عدم حضور و امتیاز آوری و رتبه فارسیان و شیرازی‌ها در مسابقات قرآن سراسری که توسط سازمان اوقاف برگزار می‌شود، نشان می‌دهد متولیان مربوطه یا باترک فعل مواجه یا کم کاری کرده، نتوانستند آن گونه که زیبنده شهر مقدس شیراز است وارد شوند. این در حالی است که جزیره‌ای عمل کردن و عدم تقسیم کار در این حوزه باید رفع شود.

 به گفته او؛ شورا و شهرداری با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد و بسیج و سپاه در استان برگزاری محافل انس با قرآن در محلات و مساجد ورود میدانی پیدا کرده و لازم است همه دستگاه‌های مربوطه مشارکت کنند تا وضعیت نامطلوب فعلی را بتوانیم به وضعیت مطلوب قرآنی تغییر دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: رعایت عفاف و حجاب توصیه الهی و قانونی جامعه است. حکم و دستور الهی توسط خداباوران زمین نمی‌ماند، لجاجت با توصیه الهی زیبنده هیچ کس نیست. از طرح نور و تلاش‌های متعهدانه نیروی انتظامی در سراسر کشور در کمک و حمایت از طرح نور با جان و دل حمایت کرده، در اجرای قانونی و بسترسازی موفقیت این طرح نیکو، کاربردی و اثرگذار شورا و شهرداری تمام قد به‌عنوان نماینده مردم در صحنه بوده، از طرح و ضابطین عزیز و جهادی دستگاه قضائی حمایت می‌کنند، با احکام الهی نمی‌توان بازی سیاسی کرد و سبک زندگی اسلامی – ایرانی را قربانی سبک زندگی غربی کرد، آری خدا محوری پیشه کرده و به آن افتخار می‌کنیم.

شهرداری شیراز در اجرای مصوبات انقلابی عمل کند

در ادامه این جلسه، مهدی طاهری در نطق پیش از دستور گفت: اجرا و به ثمر نشستن تعدادی از پروژه‌های مهم شهری را به مردم شیراز، به ویژه به شهردار محترم و پرتلاش شیراز تبریک عرض می‌کنم و امید دارم با کوشش تیم بزرگ و جهادگر شهرداری به زودی شاهد افتتاح یک به یک این پروژه‌ها که با منابع مالی مستقیم مردم در حال اجراست، باشیم.

او با تذکر به شهردار شیراز درباره مصوبه شورا در خصوص پروژه بزرگ باغ دهکده گردشگری قصردشت، تصریح کرد: از مهلت مقرر برای ارائه لایحه شهرداری بسیار گذشته است و متاسفانه برابر گزارش‌های واصله قرارداد فی مابین شهرداری و شرکت مشاور شهرراز که از خانواده شهرداری شیراز است بلاتکلیف مانده و علی رقم برقراری چندین جلسه توجیهی که عمدتا بدون حضور معاون محترم شهرسازی برگزار شده، اساسا کار طراحی رها مانده است و علی الظاهر معاونت شهرسازی بی توجه به این مصوبه و این طرح عظیم، خود به دنبال اجرای امور و کار‌های دیگری در محور شهید رمضانی و باغات آن محدوده است که نمی‌دانیم ارتباط آن با مصوبه شورا چیست.

 عضو شورای اسلامی شهر شیراز در خطاب به شهردار شیراز، تصریح کرد: اگر مدیران شما هر آنچه بر میل خود بدانند آن کنند و قصد دارند تا مصوبات شورا بر طاقچه‌ها به خاک خوردن ادامه داده و خدای ناکرده این راهبرد نانوشته‌ای در شهرداری در سال پایانی شوراست، به این برادر حقیرتان صادقانه بفرمایید که یا ما از این شورا رحل اقامت ببندیم و کار را به کاردانان مطلوب به ذائقه بسپاریم و یا چنان انقلابی عمل کنید که اراده تان را بر اجرای مصوبات شهرداری صریحا ببینیم.

رئیس کمیته شفافیت، صیانت از حقوق شهروندان و سلامت اداری ادامه داد: اینجانب شاهد تلاش‌های خستگی ناپذیر و حضور شبانه‌روزی شما بر روند پروژه‌های بزرگ مقیاس عمرانی هستم، اما همزمان در رصد اجرای همه مصوبات شورا چنین مشاهده نمی‌کنم؛ لذا مشاوران محترم و عدیده‌ای شما را یاری می‌دهند که ظاهرا بخش عمده‌ای از آنها هم مصوبات شورا را با بی اعتنایی به کناری وانهاده و شما را تنها متوجه همان چند پروژه معظم شهر قرار داده اند و اگر بنا بر سیاهه کردن مصوبات بر زمین مانده شورا باشد، شاید نتیجه رضایت بخشی مشاهده نشود.

او اضافه کرد: از اعضای شورا تقاضا دارم تا با دست به دست هم دادن، در حوزه نظارت بر مصوبات شورا به نتایج آنها رسیدگی کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه در خصوص پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری ابراز نگرانی کرد و گفت: از ریاست محترم کمیسیون سرمایه‌گذاری تقاضا دارم تا به روند اجرای مصوبات و قرارداد‌های حوزه سرمایه گذاری نظارتی دقیق را مبذول کند.

طاهری با طرح این پرسش که آیا پیشرفت پروژه میدان تره بار دوم در ابتدای جاده بوشهر تحت نظارت مستمر شماست، افزود: در قراردادی که قریب به یک سال از انعقاد آن می‌گذرد چقدر فعالیت فیزیکی صورت گرفته و آیا خودتان از آن راضی هستید و اگر نه، پس چه باید کرد تا به نفع مردم و شریک شهرداری، کار به جریان بیافتد.

او ادامه داد: مگر هدف شورا راه اندازی میدان دوم شیراز در ضلع جنوب غرب شیراز نبوده است و مگر این هدف در حذف انحصار و کاهش قیمت میوه و تره بار برای مردم موثر نیست؛ لذا بفرمایید هر یک روز تاخیر اجرای آن چقدر به زیان مردم است و در مقایسه با پروژه پارک آبی که آنهم البته کار با ارزشی است کدام یک به حل معیشت مردم شیراز و حتی جنوب کشور اثرگذارتر است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: از شهردار محترم سوال دارم که در خصوص اجرای مصوبه اسکن اسناد حقوقی چند سال می‌گذرد و چقدر پیشرفت دارد و آیا خودتان از پیشرفت آن راضی هستید.

رئیس کمیته شفافیت، صیانت از حقوق شهروندان و سلامت اداری تاکید کرد: در حوزه کاهش ترافیک این کلان شهر مماشات را احساس می‌کنم و قرار است تا کجا این احوال کج دار و مریض را ادامه دهید؛ لذا باید یک برنامه زمابندی شده انقلابی را به ما و همه مردم بدهید و بر آن اساس بگویید الان ترافیک شیراز این است و در چه بازه زمانی کاهش پیدا می‌کند و به اینجا می‌رسیم. از سوی دیگر برنامه کنترل ترافیک در محدوده LEZ، از دوچرخه‌های برقی و غیربرقی عمومی، از پارک حاشیه‌ای و تقاطع‌های در حال احداث، از طرح جامع ترافیکی صحبت می‌کنیم که بدون برنامه اجرایی زمابندی است تا بتوانیم آن را برای مردم توضیح دهیم تا قانع شوند چه زمانی به اهداف بزرگ طرح جامع ترافیک خواهیم رسید و بتوانیم به شاخصی همچون افزایش حمل و نقل عمومی و کاهش تردد خودرو‌های شخصی برسیم و آن را ماه به ماه یا فصل به فصل به عدد بیان کنیم و مردم را در جریان نتایج بگذاریم.

او ادامه داد: جناب شهردار آیا پیشرفت پروژه دارالسلام مورد مطلوب شماست. آیا پیشرفت تهیه طرح جامع سرویس‌های بهداشتی شیراز مطلوب شماست. آیا طرح انقلابی و بزرگ مناسب سازی معابر شهر برای تردد توانخواهان یا همان «طرح شیراز شهر دوستدار توانخواهان» دارای برنامه زمانبندی است و آیا پیشرفت کار، مطلوب شماست. آیا پیشرفت اجرای تصفیه خانه‌های لوکال یا محلی مورد مطلوب شماست.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: جناب شهردار، تقاضا داریم تیم صالح و صادقی را در کنار خود ماموریت دهید تا مستمرا گزارش‌های واقعی و روزانه از روند اجرای مصوبات شورا را به جنابعالی ارائه کنند، زیرا با همت و عزم جزمی که در شهردار محترم و جهادی شیراز سراغ داریم یقینا این مشکلات نیز به سرعت قابل مرتفع شدن است.

طاهری در ادامه در خصوص طرح بزرگ و متحول کننده احیای محلات مسجد محور اشاره کرد و افزود: تقاضا دارم برای حرکت دادن آن مانند جلسات شبانه بازدید از صورت شهر برای سیرت آن نیز وقت گذاشته و در شهرداری مناطق حاضر شوید. یک چهارم از سال رفت و ما مانده ایم با ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه مصوب آن، مساجد شهر هنوز در گیجی بسر می‌برند. این در حالی است که دعوتنامه برای برخی مساجد پیشرو صادر نشده است و جلسه توجیهی آنها برقرار نشده و سازماندهی آغاز نشده است و در سازمان فرهنگی جوش و خروشی ملاحظه نمی‌شود و آثاری از برقراری جلسات شهرداران مناطق با مساجد و محلات پیشرو مشاهده نمی‌شود و کار با سرعتی لاک پشتی پیش می‌رود.

او تاکید کرد: جناب شهردار دستور دهید برابر مصوبه شورا تفاهم نامه‌ها با دستگاه‌های متولی را تنظیم و منعقد کنند. مشاور ذیصلاح و توانمند را مستقر کنند، اسناد مطالعات گذشته را تجمیع کنند و خلاء‌های اطلاعاتی لازم در حوزه‌های هیدرولوژی، هیدرولیک، آبخوان و آبخیز دشت شیراز و مهارلو را یکپارچه کنند. شما را بخدا به داد زیرساخت این شهر برسید که اگر دشت شیراز دچار فاجعه فرونشست شد با هیچ هزینه‌ای قابل جبران نیست.

 عضو شورای شهر شیراز اضافه کرد: اخیرا اخبار خوبی از کارگروه مطالعات مهندسی تدقیق هفت رشته گسل‌های شیراز به ما واصل شده و آنچه که بحران تصور می‌شد را صرفا میزانی از درجات مخاطرات دانسته که با آنچه در آیین نامه‌های مهندسی مندرج است قابل طراحی و ساخت و کنترل است و علاوه بر آن، آنچه که تاکنون نیز زیر نظر شهرداری و توسط مهندسین طراحی و اجرا شده عموما با گزارش مذکور مغایرتی نداشته که از این حیث بسیاری از نگرانی‌های اجتماعی را برطرف کرده است.

طاهری ابراز امیدواری کرد: هر چه زودتر این گزارش که با همت شورای اسلامی شهر شیراز و پیگیری‌های شهرداری محترم شیراز و اداره محترم کل راه و شهرسازی استان حاصل شده به سمع و نظر کارشناسان و مردم برسد.

او همچنین اظهار کرد: در خصوص حفظ صیانت از کرامت فرزندان معزز شهدا و جانبازان شاغل در شهرداری از شهردار محترم تقاضای عاجزانه دارم تا با نگاهی پدرانه، ماموریت ویژه‌ای به مدیر کل محترم حراست شهرداری با هدف صیانت از سلامت اداری، مالی و اخلاقی ایشان امر به ابلاغ فرمایید. زیرا ایشان قبل از اینکه کارمند شما باشند، یادگاران عزیز و امانات آنهایی هستند که جان شیرین خود را برای آینده این دین و خاک در طَبق اخلاص گذاشته اند و نکند ما امانت دار خوبی برای آنها که حی و حاضر و نظاره گر ما هستند، نباشیم و خدای ناکرده روزی برسد که کار از کار گذشته باشد و انگشت حسرت بر دهان بگیریم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز در جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز از شهرداری شیراز درخواست کرد تا سریع در خصوص افزایش حقوق رانندگان استیجاری و پرداخت معوقات اقدام کند.

افسانه خواست خدایی در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور گفت: معتقدم ما به عنوان نمایندگان مردم باید شفاف و صادقانه با مردم صحبت کنیم و مطالبات آنها را پیگیری کنیم و با توجه به اینکه بخشی از مردمی که ما نمایندگی آنها رو به عهده گرفتیم همین پرسنل زحمتکش، خدوم شهرداری هستند لذا صادقانه صحبت کردن در خصوص تصمیمات مربوط به خودشان، از حقوق آنهاست.

او افزود: متاسفانه سهوا ًیا عمداً شایعات بسیاری در شهرداری به گوش رسیده است که بر خود لازم دانستم این موضوع را برای پرسنل و نیرو‌های شاغل در شهرداری شفاف کرده و تشریح کنم، زیرا اولاً بنده به عنوان خدمتگزار و مسئول کمیسیون برنامه و بودجه و در راستای شرح وظایف این کمیسیون تکلیف پیگیری مباحث مرتبط با سرمایه انسانی را به عهده دارم. ثانیا معتقدم عدم بیان صریح و شفاف این موضوع خود دامنه ایجاد این شایعات در شهرداری بوده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: در خصوص شارژ ماهیانه کارت رفاهی پرسنل محترم شهرداری مستحضرید که بنا به مجوز میزان معین شده توسط مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌ها برای نیرو‌های رسمی و قراردادی، پس از مکاتبه استانداری این موضوع سریعا ًدر دستور کار بررسی در کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفت و شهرداری محترم نیز لایحه دوفوریتی بر اساس میزان معین شده در آن مکاتبه به شورا تقدیم کرد، از آنجایی که از سال گذشته بنا به مصوبه شورا نیرو‌های شرکتی و رانندگان استیجاری نیز مشمول این مصوبه شدند امسال نیز این لایحه برای سه گروه نیرو‌های رسمی، شرکتی و رانندگان استیجاری با مبنای معین شده در مکاتبه استانداری تنظیم شد، منتها به محض اینکه در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه در دستور کار صحن علنی قرار گرفت با تصمیم جمعی اعضای شورا در صحن شورا جهت بررسی تقاضای جمع کثیری از نیرو‌های حجمی که شرایط خاصی داشتند موضوع مجدداً به کمیسیون تلفیق و پس از آن به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد.

 خواست خدایی ادامه داد: پس از بررسی یک هفته‌ای در کمیته سرمایه انسانی، کمیسیون برنامه و بودجه مقرر شد که در خصوص سه گروه نیرو‌های رسمی، شرکتی و رانندگان استیجاری که سال گذشته نیز مشمول این مصوبه بودند شورا مصوبه را اعمال نماید و در خصوص نیرو‌های حجمی به دلیل تفاوت در سطوح متعدد قرارداد‌های نیرو‌های حجمی جهت بررسی بیشتر در کمیته سرمایه انسانی پیگیری شود، در همان روز ارجاع موضوع از کمیته سرمایه انسانی به کمیسیون مکاتبه‌ای از بازرسی استان به شورا و شهرداری واصل شد و در آن مکاتبه ضمن اینکه بازرسی استان هیچ مخالفتی با اصل موضوع پرداخت رفاهی نداشتند، صرفا از شورا و شهرداری شفافیت دو موضوع را پیگیری کرده بودند، اولا اینکه مبنای مبلغ تعیین شده شارژ رفاهی که توسط مکاتبه مدیر کل محترم دفتر امور شهری و شورا‌ها در استانداری معین شده بود چیست و ثانیا مباحث بسیار مهمی در خصوص حقوق و مزایای رده‌های مختلف کارکنان شهرداری در راستای اجرای عدالت مطرح شده بود که ارتباطی با موضوع بحث کارت رفاهی کارکنان نداشت منتها به جهت اینکه بازرسی محترم به هردو این موضوع در یک مکاتبه اشاره کرده بود؛ لذا با دعوت از مدیران مجموعه بازرسی استان در کمیسیون برنامه و بودجه مقرر شد تا اولا مبنای محاسبه رفاهی از استانداری معین شود و ثانیا ضمن پاسخ شهرداری به ابهامات مطرح شده توسط بازرسی استان، جلسه‌ای با حضور نمایندگان شورا، شهردار محترم و نمایندگان بازرسی استان گرفته شود تا مسئله اساسی بازرسی محترم در خصوص چگونگی شیوه‌ی پرداخت حقوق و مزایای رده‌های مختلف کارکنان شهرداری محاسبه و تشریح شود و در نهایت در خصوص هردو موضوع تعیین تکلیف شود.

خواست خدایی ادامه داد: به استحضار پرسنل و نیرو‌های محترم شهرداری که مکرر پیگیر موضوع کارت رفاهی از اینجانب می‌باشند می‌رسانم که شهرداری در حال تهیه پاسخ مکاتبه بازرسی محترم استان پیرامون ابهامات مرتبط با حقوق و مزایا‌ی رده‌های مختلف شهرداری و تعیین مبنای میزان شارژ کارت رفاهی تعیین شده توسط استانداری است، لذا به‌زودی این جلسه با هماهنگی شهرداری و سازمان بازرسی استان تشکیل می‌شود تا ابهامات مطرح شده توسط سازمان بازرسی مرتفع شود و بی شک اگر دغدغه ما در خصوص پرداخت رفاهیات بیشتر ازشما نباشد، کمتر هم نخواهد بود و دائما پیگیر این موضوع تا حصول نتیجه هستیم و جای نگرانی هم نیست چرا که در صورتجلسه کمیسیون نیز پیش بینی کردیم که شهرداری شارژ کارت رفاهی را از ابتدای سال لحاظ کند و بابت تاخیری که صورت گرفته پرسنل محترم متضرر نشوند.

او در خطاب به شهرداری شیراز با اشاره به اینکه معوقات این رفاهیات را نیز پس از تصویب در اسرع وقت پرداخت کنند، تاکید کرد: از پرسنل و نیرو‌های زحمتکش شهرداری که همیشه صبورانه و با خلوص نیت خدمتگزاری به شهروندان را ملاک عمل قرار داده اند تقاضا دارم به شایعات در این خصوص توجهی ننمایند. چرا که بی شک واقعیات همین مباحثی بود که بنده مطرح کردم و یقین دارم با اهتمامی که شورا و شهرداری محترم نیز در خصوص رفاهیات پرسنل و نیرو‌های شهرداری دارند این موضوع به‌زودی حل خواهد شد.

 رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه به موضوع پرداخت حقوق رانندگان استیجاری اشاره کرد و افزود: یکی از زحمتکش‌ترین و خدوم‌ترین نیرو‌ها در مجموعه شهرداری رانندگان استیجاری هستند که بار‌ها بنده تاکید کردم با توجه به اینکه این قشر هم سرمایه زندگی آنها به شکل خودرو در اختیار شهرداری است وهم خود نیز صادقانه در حال خدمت در شهرداری هستند متناسب با آن حقوق و مزایای مناسبی دریافت نمی‌کنند.

 خواست خدایی ادامه داد: مستحضرید که در دوسال گذشته با تصویب شورا افزایش پنجاه درصدی حقوق این بزرگواران انجام شد و در دو سال گذشته مبنای محاسبه افزایش حقوق، پنجاه درصد بود و از سال گذشته مقرر شد مبنای محاسبه سال ۱۴۰۳ بر اساس شیوه نامه نحوه استفاده از خودرو‌های استیجاری (سامانه هوشمند سفیر) در شهرداری صورت گیرد که در همین شیوه نامه معین شده که میزان افزایش حقوق این بزرگواران بر اساس اعلام رسمی نرخ تورم باید صورت پذیرد.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرداری از ابتدای فروردین برای نیرو‌های شرکتی و از خردادماه برای نیرو‌های رسمی افزایش حقوق و پرداخت معوقات را اجرا کرده است متاسفانه با گذشت سه ماه از سال و ورود در تیرماه هنوز قرارداد‌های رانندگان استیجاری نه افزایش یافته و نه متاسفانه معوقاتشان پرداخت شده است؛ لذا متذکر می‌شوم شهرداری محترم با توجه به اینکه معیشت حداقل ۱۲۰۰ خانوار تحت شعاع اصلاح و بروزرسانی قرارداد‌های رانندگان استیجاری قرار گرفته و این بزرگواران ذیل هیچ پیمان کاری تعریف نشده‌اند تا از آنها مطالبه شود و قرارداد‌های آنها مستقیما با شهرداری منعقد می‌شود لذا برای شهرداری این تکلیف را معین می‌کند که هر چه سریعتر به معیشت این قشر زحمتکش توجه کند ضمن افزایش حقوق رانندگان استیجاری بر اساس نرخ تورم که در شیوه نامه معین شده نسبت به پرداخت معوقات این عزیزان اقدام کند، چرا که با پرداختی که در چند ماه اخیر صورت گرفته عملاً زندگی اکثر این بزرگواران تحت تاثیر تورم و فشار اقتصادی دچار مشکل بسیاری شده است که باید سریعا توسط شهرداری مورد رسیدگی قرار گیرد.

در ادامه یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز، ۵ دستور کار در قالب دو لایحه عادی شهرداری، یک لایحه یک فوریتی، یک لایحه دوفوریتی و یک طرح کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی توسط ۱۳ عضو شورا به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و در نهایت سه دستور کار به تصویب رسید.

در این جلسه ابتدا لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز درخصوص الحاق عبارت شرکت‌های خدمات عمومی به ماده ۳ آیین نامه برون سپاری عملیات پیشگیری و رفع سد معابر عمومی و ماده ۳ آیین نامه برون سپاری پیشگیری از تخلفات ساختمانی بررسی و به تصویب رسید.

بر اساس ماده واحده این طرح، شرکت‌هایی مجاز به شرکت در مناقصه عملیات پیشگیری و رفع سد معبر می‌باشند که جزء مؤسسات حفاظتی و مراقبتی (انتظام) هستند و در اساسنامه شرکت موضوع حفاظت از فضا‌ها و اماکن عمومی یا رفع سد معبر قید شده باشد یا از جمله شرکت‌های با موضوع ارائه خدمات عمومی باشند.

همچنین بر اساس ماده ۳ (اصلاحی آیین نامه برون سپاری عملیات پیشگیری و رفع تخلفات ساختمانی) شرکت‌هایی مجاز به شرکت در مناقصه عملیات پیشگیری رفع تخلفات ساختمانی هستند که جزء مؤسسات حفاظتی و مراقبتی (انتظام) هستند یا از جمله شرکت‌های با موضوع ارائه خدمات عمومی باشند.

 در ادامه همچنین لایحه دو فوریتی شهرداری شیراز، درخصوص مساعدت به هیأت کشتی فارس، ارسالی از کمیسیو‌های فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) و برنامه و بودجه، امورحقوقی و املاک شورا با قید یک فوریت، بررسی و به تصویب رسید.

 بر اساس ماده واحده این طرح، به شهرداری شیراز اجازه داده شد به منظور حمایت از کشتی گیران شهر شیراز تا سقف مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان با عنوان حمایت و مشارکت با هیأت‌های ورزشی (۵۳ هیأت ورزشی) از بودجه سال ۱۴۰۳ به هیأت کشتی فارس (صرفاً جهت هزینه کرد بابت تیم کشتی شهر شیراز) پرداخت کند.

در پایان این جلسه همچنین لایحه شهرداری شیراز در خصوص مساعدت و واگذاری یک دستگاه ون مناسب سازی شده به مرکز توانبخشی سلمان فارسی به صورت رایگان جهت انجام امور جابجایی معلولین و جانبازان، ارسالی از کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، بررسی و به تصویب رسید.

بر اساس ماده واحده این طرح به شهرداری اجازه داده شد نسبت به مساعدت و واگذاری یک دستگاه ون مناسب سازی شده به مرکز توانبخشی سلمان فارسی وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت انجام امور جا به جایی معلولین و جانبازان اقدام کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار