اجرای ۲۰ عنوان برنامه طی دهه امامت و ولایت در مساجد فارس

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس از اجرای بیش از ۲۰ عنوان برنامه ویژه دهه امامت و ولایت در کانون‌های مساجد این استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه، اقامه نماز و جشن عید قربان در مساجد شروع می‌شود و تا عید غدیر ادامه دارد.

حجت‌الاسلام حسین امیدی در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های دهه امامت و ولایت در کانون‌های مساجد فارس گفت: فاصله عید سعید قربان تا عید سعید غدیر خم به نام دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است که در این ایام برنامه‌های مختلفی با همکاری ارکان و اصحاب مسجد و به ویژه کانون‌های فرهنگی هنری و پایگاه‌های مقاومت بسیج برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه این برنامه‌ها امروز با برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه در مساجد شروع می‌شود و تا عید غدیر ادامه دارد، افزود: برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف تبیینی، ترویجی و تبلیغی تدارک دیده شده است و بیش از ۲۰ عنوان برنامه محوری را شامل می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس با اشاره به عناوین برنامه‌ها، گفت: برپایی مراسم جشن و سرور اعیاد قربان و غدیر، اقامه نماز عید سعید غدیر، موکب‌های پذیرایی و ایستگاه‌های صلواتی، محافل انس با قرآن و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران از آن جمله است.

امیدی با تأکید بر اینکه اکرام ایتام به تاسی از مولای متقیان حضرت علی (ع) نیز در این برنامه‌ها قرار دارد، افزود: با مشارکت مردمی و خیرین توزیع گوشت قربانی، نان صلواتی، بسته‌های معیشتی و غذای گرم تحت عنوان «اطعام علوی» بین خانواده‌های کم برخوردار و عزتمند صورت خواهد گرفت.

او، تبیین واقعه غدیر را از رسالت‌های مهم کانون‌های مساجد در دهه امامت و ولایت برشمرد و افزود: در این ایام و با توجه به برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نشست‌های تبیینی و سخنرانی با موضوع حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رای و همچنین روشنگری در خصوص انتخاب اصلح با بازخوانی سخنان و رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز برگزار می‌شود.

امیدی در ادامه به تشریح برنامه‌های با موضوع غدیر پرداخت و گفت: سخنرانی ائمه جماعات پیرامون غدیر و ولایت بین‌الصلاتین، تشکیل حلقه‌های معرفتی با موضوع ولایت فقیه، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و هنری با موضوع غدیر و ولایت و تکریم سادات محله از جمله برنامه‌های ویژه عید سعید غدیر خم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار