بیش از هزار نفر از جام زرین حسنلو بازدید کردند

رئیس موزه‌های آذربایجان‌غربی گفت: جام زرین حسنلو که در موزه باستان‌شناسی به نمایش گذاشته شده بود مورد بازدید بیش از هزار نفر قرار گرفته است.

جلیل رستم‌پور رئیس موزه‌های آذربایجان‌غربی گفت: حسب موافقت وزارتخانه و اداره‌کل موزه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳، جام زرین حسنلو به‌صورت امانی و مدت محدود از موزه ملی ایران به موزه باستان‌شناسی ارومیه انتقال داده شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا برای نمایش این جام فاخر در موزه باستان‌شناسی ارومیه، نمایشگاهی از تاریخ ۲۹ اردیبهشت (مصادف با روز جهانی موزه ها)، برپا شد که مراسم افتتاح آن هم‌زمان در ۱۱ استان از جمله آذربایجان‌غربی به‌صورت وبیناری با حضور دارابی، قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور، جمعی از مسئولان دیگر برگزار شد.

رستم‌پور افزود: در جوار نمایش جام حسنلو، نمایشگاهی از عکس‌های تاریخی زمان مکشوفه جام، آثار مکتوب و کتب چاپ شده جام زرین حسنلو و تپه حسنلو برپا شد و همچنین با مشارکت کانون فکری کودکان و نوجوانان استان ایستگاه نقاشی کودکان از نقوش حکاکی شده جام برگزار شد که این نمایشگاه‌ها بصورت عمومی تا مورخ ۱۲/۳/۱۴۰۳ ادامه داشته است که در این مدت استقبال خوبی توسط عموم و جمعی از مسوولین استانی و محلی شد.

وی ادامه داد: در واپسین روزها، محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان‌غربی هم با حضور در موزه باستان‌شناسی ارومیه، در ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ به مناسبت گرامیداشت روز جهانی صنایع‌دستی، از جام زرین حسنلو نقده بازدید و گفت: با توجه به سابقه تاریخی چند هزار ساله این استان و برخورداری از اشیای تاریخی فاخر لازم است شرایطی فراهم شود تا آثار فاخر متعلق به آذربایجان‌غربی در موزه‌های این استان به نمایش گذاشته شود و برای نمونه جام حسنلو برای همیشه در موزه ارومیه ماندگار شود.

رستم‌پور با بیان اینکه جام زرین حسنلو در تاریخ ۲۲ خرداد۱۴۰۳ به موزه ملی ایران بازگشت گفت: موزه ارومیه از ابتدای امسال تا ۲۵ خرداد میزبان چهار هزار نفر بوده که بیش از ۱۰۰۰ نفر از این میهمان ویژه (جام زرین حسنلو) بازدید کردند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که برگزاری چنین رویداد‌هایی موجب رونق موزه‌ها و حضور عموم مردم و پژوهشگران در موزه‌ها می‌شود ضرورت دارد برنامه ریزی لازم برای نمایش سایر آثار استانی موجود در مخزن ارومیه و همچنین شهرستان‌ها هم انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.