طرح نصب و ارتقای ۱۸ سامانه نظارت تصویری در خراسان جنوبی آغاز شد

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از آغاز طرح نصب و ارتقای ۱۸ سامانه نظارت تصویری خبر داد.

سهرابی معاون فنی و راه‌های روستایی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از آغاز طرح نصب و ارتقای ۱۸ سامانه نظارت تصویری در راه‌های استان با هدف بهبود رصد شرایط جوی و روانی ترافیک در گلوگاه‌های ترافیکی، گردنه‌ها و نقاط برفگیر خبر داد.  

او افزود: در این مرحله ۱۴ سامانه نظارت تصویری موجود ارتقاء و ۴ سامانه جدید در محور‌های مواصلاتی استان به ویژه در مناطق خاص به لحاظ شرایط جوی و ایمنی نصب و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.  

سهرابی بیان کرد: نظارت مستقیم و مستمر بر وضعیت جاده‌ها در جهت کنترل ترافیک و اطلاع‌رسانی برخط از آخرین وضعیت راه‌ها به کاربران جاده‌ای برای افزایش ایمنی سفر از جمله اهداف هوشمندسازی جاده‌ها است.  


بیشتر بخوانید


معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت پایش تصویری محور‌های استان در ایام بارش نزولات آسمانی و تردد کاربران جاده‌ای عنوان کرد: این سامانه‌ها علاوه بر تشخیص ترافیک جاده ای، سوانح، انسداد و تغییرات آب و هوایی را رصد می‌کنند و در بروز هرگونه مشکل خدمات‌رسانی به هموطنان در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

او با اشاره به برنامه بهبود و توسعه سامانه‌های دوربین‌های نظارت تصویری و این‌که سامانه‌های تصویربرداری ثابت و دوربین‌های ثبت تخلف در دستور کار مرکز مدیریت راه‌های استان قرار دارد، ادامه داد: با توجه به اهمیت نظارت و رصد بر خط وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های برون شهری، دوربین‌های جدید نظارت‌تصویری در نقاط مهم نظیر گردنه‌ها، نقاط مه‌گیر و دارای شرایط خاص جوی و نقاط پرحادثه نصب می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.