۱۴ هزار رأس دام عشایر سیستان و بلوچستان در عید قربان عرضه می‌شود

مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان از عرضه مستقیم دام زنده عشایر در میادین عرضه دام تمام شهرستان‌های این استان به مناسبت عید سعید قربان خبر داد.

شیرزاد کمالی اظهار کرد: با هماهنگی و مساعدت اتحادیه و شرکت تعاونی‌های عشایری سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود بیش از ۱۴ هزار رأس دام توسط عشایر جهت ذبح قربانی همشهریان در سطح استان عرضه شود.

وی ادامه داد : دام عشایر به جهت چرای در مراتع ، به لحاظ کیفیت گوشت از وضعیت مطلوب تری نسبت به سایر دام‌های موجود در بازار برخوردار است.

به گفته مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان، ۱۹ مورد ابتلا به تب کریمه کونگو از ابتدای سال تاکنون در استان شناسایی شده که ۲ نفر از این افراد در شهر زاهدان فوت شدند.

غلامرضا سرگزی با اشاره به نزدیک شدن عید سعید قربان و آغاز نظارت‌های دامپزشکی، بیان کرد: ۶۷ تیم ثابت و سیار به مناسبت این عید بزرگ در سیستان و بلوچستان فعالیت نظارتی خود را انجام می‌دهند که از این تعداد ۲۷ تیم ثابت و ۴۰ تیم سیار است.

وی افزود: در هر تیم ۲ نفر انجام نظارت‌های بهداشتی را بر عهده دارند، همچنین ۴۵ دامپزشک و ۸۰ بازرس بهداشت گوشت در این اقدام ارائه خدمت می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۱۹ مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در استان شناسایی شده که ۹ مورد آن در زاهدان بوده و ۲ نفر از این افراد در این شهرستان فوت شده‌اند.

وی گفت: دام سالم و بدون علامت نیز می‌تواند باعث انتقال بیماری تب کونگو به انسان شود و در راستای پیشگیری حتماً گوشت بعد از ذبح باید ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و بعد مصرف شود.

سرگزی اظهارکرد : مردم حتماً در عید قربان دقت و برای ذبح دام عید به کشتارگاه‌ها مراجعه کنند در این زمینه میدان «کوثر» زاهدان به هیچ عنوان برای کشتار و خرید دام مورد تایید نیست که در این راستا مقرر شده شهرداری مکانی را جهت عرضه دام آماده کند.

وی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه نگهداری حیوانات در مکان‌های عمومی موضوع را به شماره ۱۵۱۲ گزارش دهند تا پیگیری لازم صورت گیرد.

برچسب ها: ذبح دام ، عیدقربان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار