آیت الله ناصری:

وظیفه اصلی شیعیان روشنگری و بیان فضائل حضرت علی(ع) است

امام جمعه یزد گفت: امروز وظیفه اصلی شیعیان روشنگری در مورد زندگی و بیان فضائل حضرت علی(ع) است.

آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در جلسه هماهنگی جشن‌های دهه امامت و ولایت که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان فرهنگی استان برگزار شد، ضمن قدردانی از اهتمام مسئولان استان یزد به موضوع غدیر گفت: هم و غم دوستداران امیرالمومنین(ع) همواره این بوده که شخصیت و اقدامات عظیم آن حضرت باقی بماند و هم و غم دشمنان او نیز این بوده که اجازه ندادند که نامی از حضرت علی(ع) باقی بماند.

 وی با بیان اینکه دشمنان حضرت علی(ع) آن حضرت را منزوی کرده بودند، افزود: امروز ما شیعیان وظیفه داریم رسالت خود را در مقابل مسئله ولایت به ویژه ولایت حضرت علی(ع) انجام دهیم و انقلاب ما مقدمه ساز این شناخت و بصیرت بوده است.

امام جمعه یزد بیان کرد: امروز وظیفه ما روشنگری و بیان فضائل حضرت علی (ع) است.

وی عنوان کرد: اگر در دنیا مسئله ولایت شناخته شده بود، بسیاری از مسائل حل می‌شد، اما این موضوع تنها برای شیعه معنا دارد، زیرا ما منتظر ظهور هستیم تا منجی بیاید و جامعه را به ولایت الله برساند.

آیت‌الله ناصری ادامه داد: اقدامات برنامه ریزی شده برای زنده نگه داشتن غدیر بسیار خوب و حائز اهمیت است، اما در کنار آن باید دو موضوع تبیینی نیز داشته باشیم که هر دو دستور پیامبر اکرم (ص) است. 

وی تصریح کرد: یکی تبیین مسئله غدیر و شرح و تفسیر شکل گیری آن و استناد این واقعه به آیات و روایات است که متاسفانه بسیاری از آن بی اطلاع هستند. خوب است بتوانیم حدیث غدیر را تبیین کنیم و آن را به صورت جزوه و کتاب در اختیار اقشار مختلف قرار دهیم.

آیت‌الله ناصری، مسئله دوم را تبیین حدیث ثقلین اعلام کرد و گفت: این حدیث متواتر است و هم اهل سنت و هم شیعیان به آن پرداخته‌اند و باید بیش از پیش به آن پرداخته شود. 
 
استاندار یزد نیز گفت: غدیر عید مهم همه مسلمین به ویژه شیعیان است و باید بتوانیم آن را در تراز نوروز و حتی بالاتر از برگزار کنیم. مهران فاطمی ادامه داد: غدیر باید تبدیل به یک فرهنگ شود و خانواده‌ها برای آن جشن برگزار کنند، اطعام کنند و مهمانی بدهند. وی افزود: زمانی در مسئله تبیین غدیر موفق خواهیم بود که عید غدیرخم در سرفصل برنامه‌های همه خانواده‌ها قرار گیرد و اعضای خانواده برای رسیدن این عید انتظار بکشند و همانند نوروز برای آن اشتیاق داشته باشند. 
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اطعام عید غدیر خم یک سنت است و شایسته است که احیا شود، اظهار کرد: برخی مراسم و سنت‌های عید غدیر خم نیازمند بانی است که لازم است با اطلاع رسانی در این زمینه اقدام شود. علی اکبر عزیزی بر لزوم هماهنگی و برنامه ریزی دستگاه‌هایی نظیر تبلیغات اسلامی و اوقاف استان یزد تاکید کرد و گفت: با هماهنگی این دستگاه‌ها می‌توان برنامه‌های متنوعی به مناسب عید غدیر خم اجرا کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.