۴۰۸ هزار هکتار گندم در آذربایجان‌غربی کشت شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۴۰۸ هزار هکتار گندم در سال زراعی جاری در استان کشت شده که از این میزان ۳۰۳ هزار هکتار آن به صورت دیم و ۱۰۵ هزار هکتار دیگر آبی است.

علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۴۰۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به کشت گندم اختصاص یافته و طبق پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود تا رکورد تولید گندم پارسال که حدود یک میلیون تن بود شکسته شود.

وی اضافه کرد: پارسال حدود یک میلیون تن گندم توسط زارعان تولید شده که از این میزان ۶۸۳ هزار تن گندم مازاد آنان خریداری شد و افزایش چشمگیری را شامل می‌شود.

دیانتی ادامه داد: طبق پیش‌بینی کارشناسان با توجه بارندگی‌های مطلوب بهاره احتمال رکورد زنی دوباره در این زمینه وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی در ادامه  گفت: برداشت گندم از اوایل تیرماه شروع می‌شود و در این راستا جلساتی با ناظرین کمباین‌ها انجام شده و روز شنبه ۲۶ خرداد ماه هم دوره آموزشی برای این افراد برگزار شده است.

وی تصریح کرد: همچنین هماهنگی‌های لازم برای خرید تضمینی گندم با اداره کل تعاون روستایی و شرکت غله و خدمات بازرگانی نیز انجام شده و تعداد ۶۸ مرکز خرید برای همین منظور در نظر گرفته شده است تا کشاورزان به موقع و به راحتی محصولات خود را تحویل مراکز دهند که حتی در این زمینه طی هماهنگی‌های انجام شده مقرر شده در صورت نیاز تعداد مراکز خرید افزایش یابند.

 آذربایجان‌غربی دارای بیش از ۸۴۲ هزار هکتار زمین زراعی و باغی است که سالانه حدود ۶.۷ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این اراضی کشت و تولید می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.