بررسی سنوات مشاغل سخت و زیان آور و مدت زمان بازنشستگی آن در اتاق بازرگانی تبریز

جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با محوریت بررسی سنوات مشاغل سخت و زیان آور و مدت زمان بازنشستگی آن در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.

تراب محمدی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی  با تاکید بر اینکه باید در خصوص بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور اطلاعات کافی داشته باشیم گفت: ما باید بررسی کنیم تا بدانیم چند درصد کارگران بازنشسته دوباره وارد بازار کار می‌شود، چون این موضوع در تصمیم گیری‌های بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد، از طرفی هم باید به حقوق بازنشسته‌ها بصورت ضریبی افزایش حقوق اعمال شود.

محمدکلامی معاون امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی هم گفت: نباید به ناحق کسی سختی و زیان آور بگیرد، باید تا زمانی که سامانه‌ها در اعمال این موضوع تحقق یابند تلاش کنیم، باید بجای اینکه بازنشسته در مشاغل سخت کار کند در حوزه تولید کار کند تا کار آفرینی اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه باید در عمل سلایق شخصی انجام نشود گفت: با این تفاسیر باید روی سامانه‌ای کردن و هوشمندکردن شغل‌های سخت و زیان آور کار کنیم.

نوری نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: موضوعات مربوط به مشاغل سخت و زیان آور درکمیسیون اجتماعی مجلس بررسی می‌شود و سعی ما بر حل مشکلات و دغدغه‌های این بخش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.