ارتقای تعاملات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی دریایی بین ایران و روسیه

دبیر انجمن کشتیرانی گفت: در قالب امضای تفاهم‌نامه انجمن کشتیرانی با باشگاه همگرایی بین‌المللی خزر تعاملات تجاری و اقتصادی دریایی بین ایران و روسیه افزایش می‌یابد.

مسعود پل مه دبیر  انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران دز گفت‌ وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  انجمن‌ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با باشگاه همگرایی بین‌المللی خزر «شمال-جنوب» روسیه تفاهم‌نامه‌ای به منظور توسعه همکاری‌های مشترک و متقابل امضا کردند گفت: این تفاهم‌نامه در راستای تسهیل کسب و کار شرکت‌های کشتیرانی ایرانی و روسی و ارتقای همکاری‌های اقتصادی دریایی بین دو کشور به امضا رسید.

وی افزود: این تفاهم‌نامه دربردارنده مجموعه‌ای از اقدامات و فعالیت‌های مشترک است که هدف آن‌ها توسعه اقتصاد دریامحور فی مابین ایران و روسیه است.

پل مه در خصوص  محورهای اصلی تفاهم‌نامه گفت: ایجاد مرکز داوری و خدمات حقوقی دریایی مشترک این مرکز با هدف حل و فصل اختلافات حقوقی و ارائه خدمات مشاوره حقوقی به شرکت‌های دریایی ایرانی و روسی تأسیس خواهد شد.

دبیر انجمن کشتیرانی در خصوص  ایجاد مرکز آموزش تجاری و تخصصی دریایی مشترک در قالب این تفاهم نامه گفت: این مرکز با ارائه خدمات آموزشی به فعالین تجاری دریایی ایرانی و روسی به منظور ارتقای دانش و مهارت‌های آن‌ها فعالیت خواهد کرد.

او  بیان کرد: ارائه خدمات مشاوره برای توسعه فضای کسب و کار دریایی از دیگر مفاد این تفاهم نامه است و این خدمات به منظور ایجاد ارتباط بین شرکت‌های دریایی ایرانی و روسی و پیگیری نیازهای مدیریتی آن‌ها ارائه خواهد شد.

وی افزود: تهیه بانک اطلاعات تجاری و اقتصادی دریایی از دیگر مفاد است که هدف از این اقدام افزایش تعاملات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی دریایی بین ایران و روسیه است. دبیرخانه کریدور شمال-جنوب در ایران که این دبیرخانه به منظور هماهنگی بیشتر بین کشورهای عضو کریدور دریایی ایجاد خواهد شد.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: حمل ونقل ، دریانوردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار