داد و ستد حق رایت توسط ۵ ناشر ایرانی در نمایشگاه کتاب پکن

همایش فروش حق رایت ناشران کشور‌های عضو جاده ابریشم در سومین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن برگزار شد و ناشرانی از ایران نیز در این همایش حضور داشتند.

 در سومین روز از سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن (جمعه اول تیر ۱۴۰۳) همایش فروش کپی رایت ناشران کشور‌های عضو جاده ابریشم در سالنی مختص به مدل‌های کسب و کار «B to B» برگزار شد. 
در این سالن ۲۵ ناشر از کشور‌های مختلف از جمله نپال، سریلانکا، بنگلادش، تایلند، هند، مالزی، اندونزی، اوگاندا، کامبوج، ترکیه، آذربایجان، امارات و اسلوونی میز‌هایی را به خود اختصاص داده بودند و پنج میز نیز به ناشران و آژانس‌های ادبی ایرانی حاضر در نمایشگاه انتشارات سوره مهر و مهرک، انتشارات بین‌المللی الهدی، آژانس ادبی دایره مینا و آژانس ادبی صبا اختصاص داشت. یک میز ایران نیز به تصویرگری کتاب کودک اختصاص داشت که با حضور زینب السادات بدری همراه بود.
در این همایش که از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲:۳۰ به وقت محلی برگزار شد، ناشران و آژانس‌های ادبی ایرانی با بیش از ۱۵ ناشر چینی و ناشران دیگر کشور‌ها در بحث تبادل رایت به گفتگو پرداختند. با توجه به این نکته که سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن تاکید ویژه‌ای بر کتاب کودک و تصویرگری دارد، عمده ناشران حاضر در این سمپوزیم ناشران کتاب کودک بودند.
سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن از ۳۰ خرداد آغاز به کار کرد و تا پس فردا سوم تیر ۱۴۰۳ به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.