آب، اولین و حیاتی‌ترین ماده مورد نیاز موجودات روی زمین

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد گفت: امروزه جایگاه آب به عنوان یکی از محور‌های اساسی توسعه بر هیچ کس پوشیده نیست.

 جواد محجوبی  مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد  به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب گفت: آب، اولین و حیاتی‌ترین ماده مورد نیاز موجودات روی زمین است که نقشی اساسی در زندگی آنان ایفا می‌کند، چنان که خداوند، آن را مهم‌ترین عامل حیات و زندگی می‌داند.

وی افزود: امروزه جایگاه آب به عنوان یکی از محور‌های اساسی توسعه بر هیچ کس پوشیده نیست. در حال حاضر با توجه به محدودیت منابع آب و افزایش روزافزون تقاضا، زمینه ایجاد کمبود‌های جدی در خصوص تأمین آب مورد نیاز در شرب، صنعت و به ویژه در کشاورزی فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای ادامه داد: در این میان اهتمام دوچندان مردم به عنوان ذی نفعان اصلی و مصرف کنندگان آب، در بخش‌های صنعت، شرب و کشاورزی از همیشه ضروری‌تر است.

وی تصریح کرد: تغییرات اقلیم، نبود تناسب زمانی و مکانی بارش ها، پایین بودن میانگین سرانه آب در استان، رشد روزافزون مصارف آب به خصوص برداشت بی رویه از آب‌های زیرزمینی، افت شدید سطح آبخوان‌ها و افزایش دشت‌های ممنوعه، پشت سر گذاشتن خشکسالی‌های سخت و عدم رعایت الگوی مصرف صحیح، چالش‌هایی است که گذر از آنها عزم راسخ مردم استان یزد را همانند تمامی برهه‌های حساس و تاریخ ساز می‌طلبد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.