۱۰۰ درصد صدور مجوزهای بخش کشاورزی الکترونیکی است

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: صفر تا ۱۰۰ فعالیت و صدور مجوزهای بخش کشاورزی الکترونیکی است و هیچ فعالیتی به صورت دستی انجام نمی‌شود.

حجت علی محمدی رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در نشست خبری بیست و سومین سالروز تاسیس نظام مهندسی کشاورزی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی بزرگترین پایگاه تخصصی بخش کشاورزی کشور محسوب می شود، گفت: ما به دنبال افزایش دانش در بخش کشاورزی هستیم تا خلاءهای موجود در دانشگاه‌ها را  پر کنیم.

علی محمدی از نبود بازار محصولات سالم گلایه کرد و افزود: برای گسترش بازار جهانی باید بتوانیم استانداردهای جهانی را رعایت کنیم. بنابراین اصلی‌ترین مأموریت نظام مهندسی در همین بخش است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی افزایش ضریب نفوذ دانش را تنها راه حل ارتقای  بهره وری دانست و گفت: ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی پایین است چراکه نتوانستیم جریان دانش و فناوری‌های جدید را در کشاورزی بهینه کنیم. از این رو مردمی سازی افزایش بهره وری از طریق گسترش سهم بری دانش از تولید یکی دیگر از راهکارهای حل مشکلات فعلی در بخش کشاورزی است.

او  با اشاره به عدم تخصیص اعتبار برای بخش خدمات گفت: حدود ۲۸۰۰ مرکز خدمات کشاورزی و روستایی در کل استان‌های کشور در حال خدمات دهی به بخش کشاورزی هستند که تا امروز حتی یک ریال اعتبار به این بخش تخصیص داده نشده است.

علی محمدی با بیان اینکه صدور مجوزها از طریق سامانه انجام می شود، افزود: صفر تا ۱۰۰ فعالیت صدور مجوزها از طریق سامانه انجام می شود و هیچ فعالیتی به صورت دستی نیست.

به گفته او،  در بخش خدمات فنی و مهندسی تا پایان خرداد تعرفه ها باید ابلاغ می شد که تعرفه هزینه های کارشناسی در سامانه بارگزاری می شد.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی افزود: گرچه شعار ما هر دهستان حداقل یک مرکز در کل کشور است، اما اگر دولت و مجلس از لحاظ اعتباری کمک کند این آمادگی را داریم که برای هر مرکز تاسیس شود.

او با بیان اینکه بحث رتبه بندی و پروانه اشتغال بصورت هوشمند انجام می شود، گفت: صدور مجوزهای واحدهای تولیدی و خدماتی و تعرفه های خدمات فنی و مهندسی کشاورزی در بخش غیر دولتی الکترونیکی شده است. گفتنی است که سامانه اعلام تخلفات احتمالی اعضای سازمان و عوامل اجرایی کارکنان در سراسر کشور ۲ سال گذشته در کشور راه اندازی شده است.

علی محمدی با بیان اینکه اولین پایگاه جامع اطلاعات فنی و مهندسی غیردولتی راه اندازی شده است، افزود: دسترسی بر خط به تمامی آمار و اطلاعات شفاف مرتبط با فعالیت های سازمان، ارائه آمار و اطلاعات لحظه ای، دسترسی آزاد به آمار و اطلاعات مرتبط فنی و تخصصی فراهم شده است. گفتنی است که تمامی فرآیندهای مربوط به ارائه خدمات به اعضای سازمان و بهره برداران در سامانه های سماک و سانکا امکان پذیر است.

او با اشاره به دیگر اهداف سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: ارتقای سطح دانش، گسترش فناوری های جدید، حفظ و پایداری محیط زیست و منابع پایه تجدید شونده و تلاش در جهت ارتقای توانمندی های اعضا و کمک به ساماندهی اشتغال مهندسان کشاورزی و نظارت بر حسن اجرای وظایف قانوتس و حرفه ای اعضا از اهداف این سازمان محسوب می شود.

خبرنگار: آزاده محبی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار