در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مردم، رکن مهم برنامه سازی در رادیو انتخاب/صدای مردم از رادیو انتخاب به گوش میرسد

رادیو انتخاب که با شعار "صدای مردم"از ۵ خرداد آعاز شده، تا ۹ تیر به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

در انتخابات ۱۴۰۳، رسانه ملی توانسته است با بازیابی مرجعیت رسانه‌ای خود، نقش مهم و اساسی در تبلیغ رسانه‌ای نامزد‌های ریاست جمهوری چهاردهم ایفا نماید.

همه معاونت ها‌ی پیام رسانه ملی در این راستا فعال بوده و از جمله باید به شروع بکار رادیو انتخاب در معاونت صدا اشاره داشت که به صورت ۲۴ ساعته از ۵ خرداد فعالیت خود را آغاز کرده است.

رادیویی که متمرکز بر موضوع انتخابات است تا در بستر یک حضور پرشور، انتخاب اصلح برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی از طرف مردم عزیز کشورمون شکل بگیرد. در ادامه مجموعه فعالیت ها، اهداف و عملکرد رادیو انتخاب را در گفتگو با  رضا کوچک زاده تهمتن مدیر این شبکه را به بحث گذاشته تا موجب اشنایی بیشتر مخاطبان با آن شود. 

رادیو انتخاب

از رادیو انتخاب بگویید و اینکه جایگاه این شبکه در سپهر رسانه ملی چیست؟

 نقش همه ما اهالی رسانه ملی، اگاهی بخشی همه جانبه با هدف افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو ست و در این مسیر قاطبه بخش‌های مختلف رسانه ملی از صدا و سیاسی و سیما و مراکز استان‌ها فعال اند. به صورت متمرکز رادیو انتخاب هم بعنوان یکی از شبکه‌های رادیویی معاونت صدا تلاش می‌کند تا مجموعه مخاطبین خاص خود در رادیو را در این زمینه همراهی نماید. تلاش می‌کنیم تا به صورتی متمرکز و در ابعاد مختلف به اگاهی بخشی اجتماعی پیرامون انتخابات و اهمیت آن بپردازیم و در زمینه مشارکت افزایی ملی در پای صندوق‌های رای نقش آفرین باشیم.

با توجه به اینکه همه شبکه‌های رادیویی در امر انتخابات فعال اند، چرا یک شبکه‌ای با نام «رادیو انتخاب» تشکیل شد و چه هدف ویژه‌ای برای تشکیل این شبکه مدنظر بوده است؟

رادیو انتخاب، یک رادیوی مناسبتی و فصلی است که برای بازه برگزاری انتخابات از ۵ خرداد فعالیتش آغاز شد و تا ۹ تیر ان شاالله فعالیت ش ادامه خواهد داشت. طبعا، همه شبکه‌های رادیویی متناسب با ماموریت‌ها و جامعه مخاطبان هدف خود در انتخابات فعال هستند و در حوزه‌های تخصصی ماموریت خود برنامه سازی می‌کند و در کنار این برنامه سازی‌ها نظر به اهمیت موضوع انتخابات بخش مهمی از برنامه‌های خود را معطوف به انتخابات می‌کنند. اما رادیو انتخاب، رادیوی تخصصی با محوریت انتخابات است با یک نگاه متمرکز که این نگاه متمرکز موجب تقویت کیفی و کمی برنامه سازی و نقطه عزیمتی مهم برای مخاطبانی است که به دنبال تحلیل و خبر در حوه انتخابات اند.. شکل گیری این شبکه مبتنی بر ضرورت رسانه‌ای برای تمرکز بر امر انتخابات جهت جذب همه اقشار و مخاطبان و پیگیری محتوای انتخاباتی به صورت روزانه، منظم و ارائه تحلیل‌های ساختار‌مند است. 

رادیو انتخاب، طبعا انگونه که از اسم ان پیداست، مبتنی بر انتخاب مردم، جهت دهی و هدف گیری شده است. در این راستا شبکه چه اقداماتی انجام می‌دهد؟

رویکرد ما کاملا مستقل و فارغ از هرگونه شائبه‌های سیاسی موجود در جامعه و رعایت کامل بی طرفی ست. در این بستر، رادیو انتخاب در راستای تعالی اقتدار انقلاب اسلامی، در درجه اول به افزایش شور انتخاباتی و بالابردن نرخ مشارکت مردم در انتخابات کمک می‌کند. تلاش ما ان است تا در قالب‌های مختلف رادیویی از برنامه‌های گفتگو محور با حضور نمایندگان نامزد‌ها و مناظره‌های رادیویی، برنامه‌های مجله ای، تولیدات مستند، گزارش‌های رادیویی، مصاحبه‌ها و ... در ارتباط با ضرورت‌های حضور ملی در انتخابات به اقناع سازی افکار عمومی بپردازیم. در این زمینه تلاش حداکثری ما در جهت تبیین انتخابات، بازپخش برنامه و مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های ریاست جمهوری و انواع برنامه‌های انتخاباتی، به تصمیم مردم در انتخابی آگاهانه کمک کنیم. بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، افزایش مشارکت موجب ابروی ملی است؛ لذا ما با تولید و پخش ۶ برنامه کمربندی از ساعت ۶ و نیم صبح تا ۱۲ شب در کنار ویژه برنامه ها، مصاحبه ها، ارتباطات مردمی، بازپخش مناظرات تلویزیونی، تقویت رادیو نمای شبکه و امتداد پیام تولیدات رادیو انتخاب در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، پیام شبکه را عمق بخشیده ایم. هدف اصلی ما افزایش حضور مردم در انتخابات و در نهایت فراهم نمودن بستر انتخاب اصلح برای ۴ سال اینده ریاست قوه مجریه توسط مردم، است.

رادیو انتخاب

 ارتباطات مردمی و روابط تعاملی چه تاثیری بر محتوای رادیو انتخاب دارد؟

ما قبل از رادیو انتخاب فعلی، تجربه‌های انتخاباتی دیگری از جمله رادیو انتخابی که به مناسبت انتخابات مجلس شورای اسلامی در بهمن و اسفند ۱۴۰۲ روی آنتن بود، را داشتیم. طبعا ارتباطات مردمی زیادی را دریافت کردیم که دیدگاه، نظرات و حتی پیشنهاداتی ذی قیمت برای اهالی رادیو داشته اند. با این حال ضمن توجه به این موارد در شکل گیری رادیو انتخاب، تداوم ارتباط تعاملی با مخاطب از طریق درگاه شبکه، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌ها و تماس‌های تلفنی موجب نوعی ارتباط دو طرفه بین مخاطب و شبکه شده است. 

از دیدگاه شما ویژگی مهم این دور از انتخابات چیست و رویکرد شما در رادیو انتخابات در ۱۴۰۳ چگونه هست؟

 این انتخابات زودهنگامی است که در اثر شهادت رییس جمهور شهید رئیسی اتفاق افتاد. برای پیشبرد امور کشور و عدم ایجاد خلل در مدیریت دولت، طبق قانون اساسی، در بستر زمان کم و ۵۰ روزه، انتخابات برگزار می‌شود و البته در این بازه کوتاه همه برنامه ریزی‌ها سریع اتفاق افتاد. تلاش تمام عیار رسانه ملی و برنامه ریزی‌های گسترده نه تنها باعث بهینه سازی زمان و کاهش بسیار زیاد هزینه‌های تبلیغاتی برای نامزد‌ها شد، بلکه موجد بازیابی مرجعیت رسانه ملی در عرصه افکار عمومی نیز گردیده است. در این جهت، رادیو انتخاب نیز به سرعت تشکیل و اغاز به کار کرد. تلاش ۲۴ ساعته این شبکه مترتب بر افزایش مشارکت انتخاباتی مردم، از طریق اشناتر شدن مخاطب با برنامه‌های نامزد‌های ریاست جمهوری، قانون اساسی، جایگاه قوه مجریه در ساختار سیاسی کشور، الزامات مشارکت حداکثری، ارائه مطالبات مردم در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، بررسی نقش جوانان در انتخابات، ارائه نگاه زنان و رویکرد انان نسبت به دولت چهاردهم و ده‌ها موئلفه و شاخص دیگر، روشنگری و تداوم می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.