رژیم صهیونیستی ۶۹ درصد مدارس آوارگان غزه را هدف قرار داده است

یکی از سازمان‌های زیر مجموعه سازمان ملل با اشاره به ادامه داشتن بمباران غزه، اعلام کرد ۶۹ درصد مدارسی که آوارگان آنجا زندگی می‌کنند، آسیب دیده‌اند.

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز یکشنبه اعلام کرد که ۶۹ درصد از ساختمان‌های مدارس که آوارگان مناطق نوار غزه را در خود جای داده‌اند، توسط رژیم صهیونیستی بمباران شده یا آسیب مستقیم دیده‌اند.

براساس گزارش المیادین، آژانس سازمان ملل با انتشار پستی در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد. این سازمان خواستار آتش‌بس و توقف این بی توجهی آشکار به قوانین بشردوستانه در غزه شد.

رژیم اشغالگر صهیونیستی به طور عمدی مدارس نوار غزه را بمباران می‌کند، حتی اگر هزاران غیرنظامی آواره را پناه داده باشد، که منجر به کشتار جمعی علیه آنها و تخریب سیستماتیک زندگی آموزشی در نوار غزه می‌شود.

بیانیه آنروا در ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در نوار غزه برای دویست و شصت و یکمین روز متوالی منتشر می‌شود که بر اساس آنچه وزارت فلسطین اعلام کرد، ۳۷ هزار و ۵۵۱ شهید و ۸۵ هزار و ۹۱۱ زخمی برجای گذاشت. دیروز، شنبه، آنروا تایید کرد که بیش از ۷۶ درصد از مدارس در نوار غزه نیاز به بازسازی اساسی دارند تا بتوانند دوباره فعالیت کنند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار