۹ شهر دمای ۵۰ درجه را تجربه می‌کنند

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: ۹ شهر کشور تا ۶ روز آینده دمای ۵۰ درجه را تجربه خواهند کرد.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه روند افزایش دمای هوا در بسیاری از شهرهای کشور آغاز شده است گفت: طبق آخرین تحلیل های انجام شده  بیشینه دمای هوا در ۹ شهر در استان های بوشهر، خوزستان و فارس طی شبانه روز گذشته به ۵۰ درجه و بیشتر از آن رسیده است.

وی ادامه داد: شهرهای خورموج در بوشهر با دمای ۵۰.۹، گتوند و بستان در خوزستان ۵۰.۶، شبانکاره در بوشهر ۵۰.۵، دژگاه دهرم فارس ۵۰.۴، اهواز، صفی آباد دزفول و آب پخش بوشهر ۵۰.۲ و شوش در خوزستان با دمای ۵۰ درجه سلسیوس است.

 ضیائیان تاکید کرد: تا شش روز آینده  بیشینه دمای هوا در برخی شهرهای مناطق جنوب غرب کشور به بیش از ۵۰ درجه می رسد.

وی افزود: طبق بررسی های انجام شده  طی این هفته قدری از شدت گرمای هوا در جنوب غرب کشور به ویژه در استان خوزستان کاسته می شود.

 ضیائیان در خصوص کاهش دمای هوا و خنک ترین مناطق کشور گفت: امروز کمینه دمای هوا در ایستگاه هواشناسی «فیروزکوه-آلودگی» به ۹.۲ درجه سلسیوس رسید و خنک ترین ایستگاه تهران شد.

وی افزود: این دما حدود ۱۴ درجه خنک تر از کمینه دمای «ورامین» به عنوان گرمترین دمای صبحگاهی استان است.

او  با بیان اینکه  خنک ترین دمای روزانه، بامداد هر روز و گرمترین دما در بعدازظهرها رقم می خورد گفت: در شبانه روز گذشته همچنین کمینه دمای هوا در آبعلی به ۱۳.۱، میگون ۱۳.۶، دماوند ۱۶.۴، لواسان ۱۸ و پردیس ۲۰.۷ درجه سلسیوس رسید.

وی بیان کرد: از نظر گرمترین دمای روزانه، ورامین با بیشینه دمای ۳۸.۶ درجه سلسیوس بالاترین دمای شبانه روز گذشته استان تهران را ثبت کرد. سپس فرودگاه امام خمینی «ره» ۳۶.۸، شهریار ۳۵.۶ و تهران ۳۵.۵ گزارش شده است.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار