پکن از واشنگتن خواست از مسائل اقتصادی به عنوان سلاح استفاده نکند

وزارت بازرگانی چین از آمریکا خواست تا به قوانین اقتصاد بازار و اصول رقابت منصفانه احترام بگذارد.

وزارت بازرگانی چین از آمریکا خواست تا به قوانین اقتصاد بازار و اصول رقابت منصفانه احترام بگذارد و از مسائل تجاری و اقتصادی به عنوان سلاح استفاده نکند.

براساس گزارش آر تی، این در بیانیه‌ای از سوی وزارت بازرگانی چین منتشر شد و در مورد قوانین پیشنهادی وزارت خزانه داری آمریکا برای محدود کردن سرمایه گذاری در چین بود، آمده است: آمریکا بار‌ها تایید کرده است که قصد ندارد روابط خود را با چین قطع یا توسعه اقتصادی خود را محدود کند اما به دلیل صدور پیش‌نویس قوانینی است که سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی در چین را محدود می‌کند و مانع از توسعه طبیعی صنعت چین می‌شود، به این امر اصرار دارد.

همانطور که این وزارتخانه چینی اشاره کرد، این یک نمونه معمولی از بخشنامه امنیت ملی آمریکا است که با اجماع روسای جمهور دو کشور در نشست سانفرانسیسکو در تضاد است. وزارت بازرگانی چین تاکید کرد که این امر بر تجارت عادی و همکاری‌های اقتصادی بین شرکت‌های چینی و آمریکایی تأثیر می‌گذارد، تجارت بین المللی و سیستم اقتصادی را تضعیف و امنیت و ثبات زنجیره‌های تولید و لجستیک جهانی را مختل می‌کند.

وزارت بازرگانی چین افزود: آمریکا باید به قوانین اقتصاد بازار و اصول رقابت منصفانه احترام بگذارد، از سیاسی کردن مسائل تجاری و اقتصادی و تسلیحاتی کردن آنها دست بردارد، محدودیت‌های سرمایه‌گذاری اعمال شده بر چین را لغو و شرایط مساعدی برای همکاری تجاری و اقتصادی بین چین و آمریکا ایجاد کند.

مقامات چینی نگرانی عمیق خود را از وضعیت کنونی ابراز و تاکید کردند که چین قاطعانه با این وضعیت مخالف است و همچنین این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار