زاکانی:

دستاورد‌های سیاسی دستخوش تلاطمات شده است/ با شرایط مطلوب فاصله داریم

زاکانی گفت: از قِبَلِ ناقصی اقتصاد و فرهنگ و اجتماع، دستاورد‌های سیاسی ما آسیب‌پذیر و دستخوش تلاطمات شده است.

علیرضا زاکانی یکی از ۶ نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز دوشنبه چهارم تیرماه به استان قم سفر کرد.

زاکانی در دومین برنامه سفر خود در استان قم با حضور در مدرسه فقهی مدیریت با اساتید و مدیران این نهاد حوزوی دیدار و گفتگو کرد.

وزاکانی در در دیدار با آیت الله نوری همدانی، طی سخنانی عنوان کرد: ما چهار مرحله از مراحل تمدن اسلامی را پیش رفته‌ایم، اما یک فاصله معناداری با وضعیت مطلوب داریم؛ به خصوص در عرصه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و نظامات کشور هنوز بر مدار اسلام شکل نگرفته است.

زاکانی ادامه داد: لذا از قِبَلِ ناقصی اقتصاد و فرهنگ و اجتماع، دستاورد‌های سیاسی ما هم آسیب‌پذیر و دستخوش تلاطمات شده است. دولت‌هایی که تا الآن بوده‌اند، غیر از دولت شهید رجایی و باهنر، دولتی نداشتیم که به این سو حرکت کند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این دولت اخیر و جناب آقای رئیسی در این جهت حرکت کرد، اما اشکالاتی وجود داشت از جمله اینکه دور میز، همداستان با ایشان نبودند؛ و خود من هم به ایشان گفته بودم. نکته بعد هم این که وقتی از ناحیه خودشان می‌گذشتیم و به لایه دیگران می‌رسیدیم، همان اعتقاد هم وجود نداشت بدنه زیردستان مال دولت قبل بود و آن جنبه نرم‌افزاری و فکری خیلی تسری پیدا نمی‌کرد.

او افزود: ما نیاز به دولت چندسطحی ملی، محلی داریم این بر اساس اصل ۱۰۰ قانون اساسی است. ما به مدیریت محله نیاز داریم که جنابعالی هم روی آن تأکید داشتید و ما با ۱۲۰۰ نفر از طلاب سطح ۳ به بالا تفاهم کردیم تا مساجد را مدیریت کنند و ۴۰۰ مسجد و ۶۰۰ مدرسه را به هم متصل کردیم.

زاکانی تصریح کرد: این دانش‌آموزان و خانواده‌ها برای انقلاب اسلامی می‌مانند و قانون اساسی می‌گوید از بعد رفاهی و عمرانی و فرهنگی باید شورا‌های منتخب مردم در سطح شهر فعال باشند که هنوز در کشور جا نیفتاده است اینها الآن رقیب هم هستند نه مکمل.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما در تهران تجربه جدیدی داشتیم و این مسئولیت را از آقای رئیسی گرفتیم که متکدیان و معتادان و کودکان کار تهران را در اختیار بگیریم و تجربه موفقی در تعلیم و تربیت آنها داشتیم و حوزه علمیه را وارد مساجد و مدارس کرده و معیشت مردم را به خاطر گران شدن بیش از حد تهران تا حدی بر عهده گرفتیم.

زاکانی ادامه داد: مصوب کردیم که معیشت شهر تهران دست شهرداری تهران باشد و دولت حمایت کند. طبق تفاهم با جهاد کشاورزی از این ماه تمام مرغ و گوشت و برنج و اقلام معیشت مردم از طریق شهرداری درب منازل تحویل داده می‌شود. در بحث سلامت، تربیت بدنی و اقتصاد خانوار هم پیشرفت‌هایی داشتیم.

به گفته زاکانی، برای اینکه سبک زندگی در محله با محوریت مسجد شکل بگیرد ۵۲ رویداد در تهران تعریف کردیم و سرا‌های محله که اجاره داده شده بود، با نمایندگان محلات و ائمه جماعات شکل گرفت تا محله اینگونه اداره شود.

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید نیز در این دیدار با تبریک عید سعید غدیر خم وحدت در جامعه اسلامی را با اهمیت دانست.

این مرجع تقلید با تشکر از زحمات ارزشمند ایشان در دوره‌های مختلف مسئولیت، با بیان روایتی گفت: هر نقطه مسکونی نیاز به سه چیز دارد؛ یک فقیه عالم پرهیزگار که جنبه فرهنگی و دینی و سیاسی جامعه را عهده دار باشد، دوم طبیب ثقه و بصیر که جان و جسم مردم را مراقبت کند و سوم امیر و سرپرست خیر خواه که به امور مختلف مردم رسیدگی کند و مشکلات را حل کند.

 «سعید جلیلی»، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، «محمد باقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشور‌ها برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار