خواننده موسیقی سنتی ایرانی:

فضای ارکستر ملی سرشار از صمیمیت است

حسام الدین سراج، خواننده موسیقی سنتی ایرانی که قرار است ۱۲ و ۱۳ تیرماه با ارکستر ملی ایران روی صحنه برود در خصوص این اجرا توضیحاتی داد.

حسام الدین سراج که سال گذشته نیز با ارکستر ملی ایران پوئم سمفونی وداع را در تالار وحدت روی صحنه برده بود، پس از حضور در تمرینات برای اجرای «ماه من» که در روز‌های آتی در تالار وحدت برگزار می‌شود با اشاره به سابقه همکاری ۴۰ ساله خود با همایون رحیمیان گفت: فضایی که بر ارکستر ملی ایران حاکم است سرشار از صمیمیت است و بخشی از این موضوع قطعا به واسطه وجود همایون رحیمیان است.  

سراج ادامه داد: آقای رحیمیان، هم بسیار حرفه‌ای است و هم رفاقت و صمیمیت خوبی با نوازندگان دارد که همین امر باعث می‌شود که هم کار او را دوست داشته باشند و هم با او به خوبی همکاری کنند و در نتیجه روند کاری ارکستر به خوبی پیشروی داشته باشد.

این خواننده همچنین در خصوص همکاری در پروژه ماه من گفت: برای همکاری در این اجرا از طرف بنیاد رودکی به من پیشنهاد شد و من هم پذیرفتم. طی صحبت‌هایی هم که داشتیم قطعات مورد نظر برای اجرا را انتخاب کردیم.

سراج با تاکید بر نوستالژیک بودن فضای قطعات انتخابی افزود: قطعاتی، چون شب عاشقان بیدل، نشان بی نشان و آثاری که آقای رحیمیان برای ارکستر ساخته‌اند را روی صحنه اجرا می‌کنیم. بیشتر این قطعات از آلبوم نگاه آسمانی به آهنگسازی آقای رحیمیان انتخاب شده‌اند و باقی قطعات مثل ماه من، حلقه گیسو و سیمین بری از میان آثاری است که جدیدتر بوده و بیشتر شنیده شده است. در واقع فضای کلی آثار بسیار نوستالژیک است و امیدوارم خروجی خوبی در شب‌های اجرا داشته باشد.

حسام‌الدین سراج در پایان با اشاره به اداره ارکستر‌ها توسط بنیاد رودکی گفت: من میبینم که در اداره ارکستر‌ها خیلی خوب عمل می‌شود و همکاران در مجموعه بنیاد خیلی حرفه‌ای و با اخلاق کار می‌کنند. با همین روند امیدوارم که شاهد اجرا‌های بسیار خوبی از طرف ارکستر‌ها باشیم.

ارکستر ملی ایران به رهبری همایون رحیمیان و خوانندگی حسام‌الدین سراج، ۱۲ و ۱۳ تیر در تالار وحدت روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه بلیت این اجرا به سایت هنرتیکت مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.