۴۰ درصد نوجوانان ایتالیایی مواد مخدر مصرف کرده اند

تحقیقات جدید دولت ایتالیا نشان می‌دهد مواد مخدر اکنون به طور گسترده در کشور در حال مصرف است.

مصرف مواد مخدر یکی از تفریحات بسیار خطرناک در جوامع غربی به شمار می‌رود. با این حال، زوال بنیان خانواده و فرهنگ نامناسب اکنون سن مصرف این مواد افیونی را در این جوامع به شدت کاهش داده است. ایتالیا از جمله کشور‌هایی است که گرچه اقتصادی صنعتی داشته و از شرایط رفاهی خوبی برخوردار است، اما به شدت درگیر مشکلات فرهنگی است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، گزارش جدید دولت که به صورت سالانه تهیه و در اختیار پارلمان قرار می‌گیرد نشان می‌دهد ۹۶۰ هزار نوجوان ۱۵ تا ۱۹ سال ایتالیایی معادل تقریبا ۴۰ درصد از جمعیت این گروه سنی در کشور دستکم برای یک بار مواد مخدر مصرف کرده اند. 

ایتالیا که مهد معروف‌ترین گروه مافیای مواد مخدر در جهان محسوب می‌شود سالانه شاهد تجارت چندین میلیارد یورویی در حوزه مواد مخدر است. پیش از همه گیری کرونا سالانه ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار گردش مالی صنعت مواد مخدر در این کشور بوده است. 

تحقیقات نشان می‌دهد از میان این نوجوانان، ۵۴ هزار نفر کوکائین مصرف کرده و ۵۵۰ هزار نفر نیز سابقه مصرف ماری جوانا که به صورت عامیانه گٌل نامیده می‌شود را داشته اند. 

آلفردو مانتووانو، یکی از مقامات دولتی در این باره می‌گوید: مصرف مواد مخدر اکنون به یک همه گیری در جامعه تبدیل شده است و متاسفانه آگاهی کمی در این باره وجود دارد. متاسفانه ما شاهد ورود فنتالین به کشور هستیم. 

مقامات ایتالیایی از این موضوع خشنود هستند که ماده مخدر فنتالین که به صورت گسترده عامل مرگ و میر ناشی از اوردوز در آمریکا محسوب می‌شود در این کشور مصرف کمی دارد. با این حال، ورود این ماده مخدر صنعتی توهم زا به ایتالیا این خطر را درپی دارد که مصرف آن روند صعودی به خود بگیرد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار